Strona 7 z 12
Re: Parowozownia
: poniedziałek, 17 mar 2014, 21:30
autor: BYDZIAK 1958
^^^ Znam i takich co narzekają i rzeczywistym, dodatkowym wynagrodzeniem są poklepywania i obietnice. To temat rzeka. A wracając do okrąglaka, to faktycznie przenosiny jego to chory pomysł, jak na nasze warunki.
Re: Parowozownia
: wtorek, 18 mar 2014, 14:30
autor: Lipek
bunkier pisze:PESA da pracę 300 osobom bo jest zamówienie. Zamówienie się skończy, wymyślą następny kryzys i do ogierni trafi 500 osób lub więcej. Taki to mamy kapitalizm. Już to przerabiali.
Nie wiem czy kiedykolwiek prowadziłeś swoją firmę, ale na tym mniej więcej to polega. Masz zamówienia to zatrudniasz. Nie masz to zwalniasz, bo nikogo nie stać na zatrudnianie ludzi, gdy nie ma dla nich roboty. Tylko w socjalizmie zatrudniali 3 osoby do wkręcania jednej żarówki... Cały trud polega na tym, żeby mieć tych zleceń co raz więcej.
Naczelnym zadaniem KAŻDEGO przedsiębiorstwa jest generowanie zysku, nic więcej. Reszta to działalność poboczna.
PESA mogłaby wspomóc WKZ w remoncie Okrąglaka. Na zasadzie jakiejś współpracy. Dla wizerunku firmy byłby to duży pozytyw. Z drugiej strony WKZ/miasto powinni wyłożyć dużą część kasy na remont lub pozyskać sponsorów. Wszak zabytek ten ma działać na korzyść nie tylko PESY, ale całego miasta. Poza tym WKZ sam nawarzył sobie piwa wpisując obiekt do rejestru.
Remont zabytkowej ruiny to nie to samo co zwykła budowa. Wszystko musi odbywać się wg. zaleceń konserwatorskich, z użyciem odpowiednich (drogich) materiałów. Kto kiedyś w tym robił to wie o co chodzi i z jakimi kosztami się to wiąże. Dlatego nie można wszystkiego zwalać na PESĘ.
Re: Parowozownia
: wtorek, 18 mar 2014, 16:47
autor: bunkier
Lipek pisze:Nie wiem czy kiedykolwiek prowadziłeś swoją firmę, ale na tym mniej więcej to polega. Masz zamówienia to zatrudniasz. Nie masz to zwalniasz, bo nikogo nie stać na zatrudnianie ludzi, gdy nie ma dla nich roboty. Tylko w socjalizmie zatrudniali 3 osoby do wkręcania jednej żarówki... Cały trud polega na tym, żeby mieć tych zleceń co raz więcej.
Naczelnym zadaniem KAŻDEGO przedsiębiorstwa jest generowanie zysku, nic więcej. Reszta to działalność poboczna.
Z tego co piszesz wynika, że każdy "Twój pracownik" to śmieć, możesz nim pomiatać jak szmatą. Nie wiem gdzie tego Ciebie uczyli, ale żal mi pokolenia "pokoloruj drwala".
Ciekawe co byś powiedział jak bym Ciebie zatrudnił. Ty byś wziął np. krechę na mieszkanie(tylko 30 lat

) a ja po 6 miesiącach stwierdzam "sorry no bonus". Ups, zamówienie się skończyło, żegnalski jestem.
Re: Parowozownia
: środa, 19 mar 2014, 09:47
autor: Lipek
Nic nie zrozumiałeś. To tak jakby rozmawiać ze ślepym o gwiazdach. Załóż swoja działalność w tak przyjaznym dla przedsiębiorców kraju jak Polska i utrzymaj się przez pierwsze 2-3 lata. Walcz z US, Inspekcją Pracy, ZUS i setkami innych instytucji/urzędasami, których jedynym celem jest uprzykrzanie ci życia tylko po to, aby uzasadnić swoje istnienie. Zobaczymy ile będą warte Twoje życiowe mądrości. Jak nie masz zamówień (czyli pieniędzy) to z czego masz płacić pracownikom? Jeżeli masz na to receptę to zgłoś się do nagrody Nobla z ekonomii - wygraną masz jak w banku

Polecam również ta definicję -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedsi%C4%99biorstwo"Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. " I tyle w temacie, skończmy już tą dyskusję na poziomie I roku zarządzania.
Ale temat jest o pasztecie z parowozownią, a nie o podstawach zarządzania.
P.S. Jak ktoś bierze kredyt na 30 lat to chyba liczy się z tym, że straci pracę lub będzie miał wypadek/zachoruje? O ubezpieczeniu kredytu słyszałeś?
P.S. 2 Moim pracownicy nigdy nie narzekali, zresztą z wieloma mam kontakt do dzisiaj

Re: Parowozownia
: środa, 19 mar 2014, 09:57
autor: bunkier
Widać że nadal masz klapki na oczach. Jak prowadziłem działalność gospodarczą to Ty na muchy tapty mówiłeś. Nie potrafisz założyć firmy i prowadzić jej w naszym kraju to droga wolna. Z sierotą kapitalizmu nie ma co rozmawiać bo i tak ma wyprany mózg i nic do niego nie dociera.
Re: Parowozownia
: środa, 19 mar 2014, 10:05
autor: Lipek
Również dziękuję za merytoryczną dyskusję i życzę wszystkiego dobrego
Sierota kapitalizmu pozdrawia sierotę socjalizmu

Re: Parowozownia
: środa, 19 mar 2014, 10:11
autor: bunkier
Żebym mógł merytorycznie dyskutować to musiał bym mieć z kim

a tak, no cóż...
Re: Parowozownia
: czwartek, 27 mar 2014, 18:34
autor: Ewing
Re: Parowozownia
: poniedziałek, 31 mar 2014, 20:47
autor: ziolek
Dzięki wielkie za wstawienie tych skanów!

Czy można liczyć na wstawienie kolejnych materiałów w przypadku postępu procedury?
Mam nadzieję, że procedura wpisu do rejestru zabytków skończy się dla parowozowni pomyślnie. Martwię się, iż gdy już dojdzie do wpisu i gdy nawet budynkowi nie będzie już groziła dewastacja to nadal pozostanie on niedostępny dla chcących go podziwiać. Przy takim nastawieniu Pesy jak ma ona obecnie chyba niebędnym będzie zaangażowanie się w temat również innych podmiotów. Liczę, że w Bydgoszczy znajdzie się mądre rozwiązanie.

Re: Parowozownia
: sobota, 12 kwie 2014, 19:12
autor: jaras
Rozpoczęły się wyburzenia :
Re: Parowozownia
: poniedziałek, 14 kwie 2014, 21:28
autor: kurgan
A co z okrąglakiem? Jego wyburzenie też już klepneli, czy na razie tylko tej części lokomotywowni?
Re: Parowozownia
: poniedziałek, 14 kwie 2014, 22:34
autor: krajan
Pozwolenia nie mają to raczej nie zburzą. Chyba że sam się zawali albo spali.
Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 11:45
autor: kurgan

Ktoś wie coś w związku z ustawionym rusztowaniem, wyburzanie wieży?
Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 13:29
autor: krajan
Tak, wieża albo wieże będą rozbierane.
Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 18:18
autor: BYDZIAK 1958
'Duża wieża' wygląda zdrowo. Czy nie ma na nią pomysłów, choćby 'widokowych'? Można by w jej środku zrobić 'poziomy', (podobnie jak w wieży na wzgórzu Dąbrowskiego), w których być może chętnie zadomowiły by się stowarzyszenia, choćby komunikacyjne...
Też zauważyłem dziś te rusztowania.
Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 19:35
autor: Tomek
Do jasnej cholery !!! to już nie długo wszystkie obiekty parowozowni zostaną zburzone, a nasz konserwator ma to w dupie

Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 19:38
autor: krajan
kurgan pisze:
Ktoś wie coś w związku z ustawionym rusztowaniem, wyburzanie wieży?
Jakby komuś nie działało.
Re: Parowozownia
: czwartek, 17 kwie 2014, 23:28
autor: kurgan
Ta wieża jak dla mnie była symbolem bydgoskiego dworca, dziwnie będzie wyglądać krajobraz bez niej-.- No cóż, chyba jedynie zostaje nam uwieczniać jej ostatnie chwile... Bo rozważanie co by można było w niej umieścić jest tak samo jałowe jak dyskusje nt. domku śluzowego przy Grottgera. Pozostaje tylko nadzieja, że okrąglak przetrwa, chociaż jego przenosin jakoś nie jestem w stanie sobie wyobrazić.
Re: Parowozownia
: piątek, 18 kwie 2014, 18:28
autor: bunkier
Niestety jako społeczeństwo dowiadujemy się na samym końcu o niszczeniu historii, gdy już karty są rozdane. Smutne to ale prawdziwe. Często jest za późno na jakiekolwiek działania. Tak działa kolesiowa machina.
Re: Parowozownia
: piątek, 18 kwie 2014, 21:31
autor: Maciej Kulesza