Bydgoszcz Główna
Re: Bydgoszcz Główna
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... d-czwartku - z art wynika, że będzie czynny tunel pod pocztą o którym była mowa kiedyś w jakimś wątku o ile dobrze pamiętam 
Audentes fortuna iuvat decoratque corona !!!
Re: Bydgoszcz Główna
Zbliża się koniec starego dworca. Trochę żal...
- Załączniki
-
- We dwóch zburzą dworzec
- m7395.jpg (124.76 KiB) Przejrzano 11555 razy
-
- m7373.jpg (132.13 KiB) Przejrzano 11555 razy
-
- m7378.jpg (135.22 KiB) Przejrzano 11555 razy
-
- m7413.jpg (130.83 KiB) Przejrzano 11555 razy
-
- m7418.jpg (141.67 KiB) Przejrzano 11555 razy
-
- m120539.jpg (155.52 KiB) Przejrzano 11555 razy
Re: Bydgoszcz Główna
Właśnie znika kolejny relikt PRLu w Bydgoszczy... to dobrze, nasze miasto zasługuje na nowoczesny dworzec który (mimo że projekt nie jest idealny) może stać się jego wizytówką. 
-
Robert Grochowski
- brak
- Posty: 459
- Rejestracja: czwartek, 15 sty 2009, 00:00
Re: Bydgoszcz Główna
Tomaszu, o jakim relikcie PRL-u mówisz? Dworzec powstał w czasach pruskich, a za PRL został tylko nieudolnie przebudowany
,,Powiedziałem im również, aby nie pracowali w firmach produkujących narzędzia mordu i żeby wyrażali pogardę dla ludzi, którzy myślą, że takie narzędzia są nam potrzebne" - Kurt Vonnegut, Rzeźnia numer pięć
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Bydgoszcz Główna
Mijałem rozbiórkę po 17-stej. Wyglądało na koniec dzisiejszego wyburzania. Jutro, pewnie będzie tylko kupa gruzu po gmachu dworca.
- Załączniki
-
- rozwałka.JPG (76.18 KiB) Przejrzano 11538 razy
Re: Bydgoszcz Główna
Przepraszam pomyliłem się
myślałem że budynek główny pochodzi z lat 70-tych. Po tulu przebudowach kompletnie zatracił swój zabytkowy charakter. Nawet na przedwojennych pocztówkach wygląda jakby był zbudowany czterdzieści lat temu.
Re: Bydgoszcz Główna
Wczoraj jechałem obok dworca o 21 i ekipy pracowały, także podejrzewam, że rano z hali głównej nic nie zostanie
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Bydgoszcz Główna
^^^ Nie miałem dziś okazji tam być, ale rzeczywiście niewiele już zostało z dworca.
Zdjęcia z ssc.
(MISIO-JUL)

(17cm)

Zdjęcia z ssc.
(MISIO-JUL)

(17cm)

Re: Bydgoszcz Główna
Budynek dworca wyburzony, przez pewien czas widoczny będzie zabytkowy budynek między peronami 3 i 4.
Na stronie przetargów PKP (http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetar ... tml?id=891) znalazłem dokumentację przebudowy dworca (ponad 1 GB).
Jeszcze parę budynków zostanie usuniętych, będą nowe wiaty na peronach - pozostaną zabytkowe kolumny z peronu 4.
Na stronie przetargów PKP (http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetar ... tml?id=891) znalazłem dokumentację przebudowy dworca (ponad 1 GB).
Jeszcze parę budynków zostanie usuniętych, będą nowe wiaty na peronach - pozostaną zabytkowe kolumny z peronu 4.
- Załączniki
-
- m7662.jpg (111.66 KiB) Przejrzano 11372 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Bydgoszcz Główna
Część tunelu i jego wejścia, przestają istnieć.
- Załączniki
-
- Tunel 1.JPG (76.39 KiB) Przejrzano 11307 razy
-
- Tunel 2.JPG (79.73 KiB) Przejrzano 11307 razy
-
- Tunel 3.JPG (50.26 KiB) Przejrzano 11307 razy
-
- Tunel 4.JPG (53.52 KiB) Przejrzano 11307 razy
Re: Bydgoszcz Główna
Patrząc na otoczenie i stan wizualny boję się o losy dzwigu bramowego, który stoi w bliskim otoczeniu budowy nowego dworca. Aktualnie dziwnie wisi "hak", jakby się wyhaczył
za chwilę ktoś uzna, że zagraża bezpieczeństwu, ostatnio takie modne stwierdzenie i pozwolenie na zniszczenie
Trochę o dźwigu pisaliśmy tutaj: viewtopic.php?p=27719
Trochę o dźwigu pisaliśmy tutaj: viewtopic.php?p=27719
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Re: Bydgoszcz Główna
Wizja dworca głównego z lat 50-tych. Obok dworzec PKS i ... helikoptery. Póki dworzec nie skończony, można jeszcze pomyśleć o helikopterach...
- Załączniki
-
- 146.jpg (145.97 KiB) Przejrzano 10769 razy
Re: Bydgoszcz Główna
czy to już norma w Bydgoszczy?
Dworzec bez tożsamości.
http://express.bydgoski.pl/332429,Dworz ... mosci.html
część artykułu:
Dworzec bez tożsamości.
http://express.bydgoski.pl/332429,Dworz ... mosci.html
część artykułu:
Byłem na peronie i jestem przerażony tym, co zobaczyłem - mówi Zbigniew Szerląg, bydgoski kowal.
Złośliwi już nazwali go „żelazkiem” i „maszyną do szycia”, ale uwag do budowanego dworca PKP jest więcej. Nie wszystkim podoba się utrata jego historycznego charakteru.
- Byłem na dworcu i jestem przerażony tym, co widziałem. Stuletnie płytki, zamiast je odrestaurować i doczyścić, są po prostu skuwane. W niektórych miejscach są popękane może w 10 procentach, resztę można odrestaurować. Pozostało w Polsce naprawdę niewiele dworców, na których takie płytki się zachowały - zauważa Zbigniew Szerląg, bydgoski kowal.
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Re: Bydgoszcz Główna
Na flickr.com wypłynęło ostatnio zdjęcie z 1975 r z widokiem na urządzenie do nawęglania tendra

autor: John Phillips

autor: John Phillips
Re: Bydgoszcz Główna
- Załączniki
-
- s-l1600.jpg (110 KiB) Przejrzano 8360 razy
Re: Bydgoszcz Główna
Jeden chłopak z Niemiec, konkretnie Bastian z Norymbergi na innym tematycznym forum: http://forum.modelarstwo.info/threads/k ... ami.49898/ zamieścił zdjęcia zrobione podczas wycieczki kogoś od niego z rodziny w kwietniu 1976r. do Polski, w tym 2 dni spędzili w Bydgoszczy. Zdjęcia są z 27.04.1976r! w kolorze
Zdjęcia mają niepełny opis może ktoś z Was pamieta czasy dawnego ZNTK?






Zdjęcia mają niepełny opis może ktoś z Was pamieta czasy dawnego ZNTK?
- Ewing
- Admin

- Posty: 6014
- Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
- Kontakt:
Re: Bydgoszcz Główna
To ostatnie zdjęcie jest z Fordonu? W tle jakby słodownia.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Bydgoszcz Główna
Nie raz pisałem, że moja pierwsza praca była 'przy parowozach' w ZNTK. A powyższe, historyczne zdjęcia, pokazują głównie okolicę dworca. Na pierwszym zdjęciu, 'esemka manewrówka', podczepia, lub odczepia wagon pocztowy do składu, może pośpiesznego... Drugie zdjęcie, na pierwszym planie tendrzak Tw47, zmierzający zapewne na jazdę próbną po naprawie, a w głębi widać 'wachlarzową', która jeszcze tam jest, bo pesa ją na szczęście oszczędziła... Widok na trzecim jest oczywisty. Na czwartym, parowóz Pt 31 stojący na obrotnicy, zapewne przed lub po usunięciu drobnych usterek, wykrytych w trakcie prób po naprawie. Piąte, też oczywiste, Pt47 z 'piętrusami' zaraz wyruszy z tego peronu do Torunia. Następne, Ty45 czeka na zabranie do, (ZNTK), do naprawy. Tak myślę.escobar pisze: Zdjęcia mają niepełny opis może ktoś z Was pamieta czasy dawnego ZNTK?
^^^Ewing pisze:To ostatnie zdjęcie jest z Fordonu? W tle jakby słodownia.
To są silosy 'piaskowe' odlewni żeliwa, rozebrane już chyba 20 lat temu...
Poniżej zdjęcie z ZNTK, z początku lat 90-tych, z widocznymi w głębi,z prawej strony silosami.
- Załączniki
-
- silosy.JPG (64.73 KiB) Przejrzano 7781 razy
Re: Bydgoszcz Główna
Dzięki bardzo @BYDZIAK 1958
te silosy to wiedziałem że odlewnia żeliwa, ogólnie zdjęcia są z okolic Bydgoszcz Głównej. Chodziło mi raczej o konkretne numery lokomotyw, czy przyjęte nazwy/imiona np na wiatrownicach często było Kasia czy Basia
1. zdjęcie to SM30-273
2. zdjęcie to tendrzak tylko Ty podałeś Tw47 a Bastian podał TKw2
3. zdjęcie to SN52-44
4. zdjęcie Pt31-5xx
5. zdjęcie Pt47-98
6. zdjęcie Ty45-122
te silosy to wiedziałem że odlewnia żeliwa, ogólnie zdjęcia są z okolic Bydgoszcz Głównej. Chodziło mi raczej o konkretne numery lokomotyw, czy przyjęte nazwy/imiona np na wiatrownicach często było Kasia czy Basia
1. zdjęcie to SM30-273
2. zdjęcie to tendrzak tylko Ty podałeś Tw47 a Bastian podał TKw2
3. zdjęcie to SN52-44
4. zdjęcie Pt31-5xx
5. zdjęcie Pt47-98
6. zdjęcie Ty45-122
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Bydgoszcz Główna
Najwięcej naprawiano tendrzaków z serii Tkp, (czteroosiowych) i Tkh (trzyosiowych). Były najczęściej własnością kopalń. A ten, na zdjęciu wyżej, pięcioosiowy był rzadkością. (Nawet nie wiem, czy go dobrze nazwałem) Ale dobrze pamiętam pierwszy parowóz, przy którym zacząłem 'grzebać'. Był również chyba z jakiejś kopalni, na swój sposób 'malutki' i również wyjątkowo rzadki. Chyba widziałem go wtedy tylko raz. A po latach, natrafiłem na jego zdjęcie w necie. Ale nie pamiętam, jak się 'nazywał'. 