Strona 1 z 4

Kolejowe relikty

: wtorek, 9 mar 2010, 22:55
autor: AERO

Re: Kolejowe relikty.

: niedziela, 14 mar 2010, 00:04
autor: AERO
1.Tory bocznicy do "Muny".
3-5. Stare wiadukty kolejowe.
6-7. Restauracja Rynkowo. Miejsce przedwojennych , niedzielnych wypadów za miasto.

-- 14 mar 2010 --

Lokomotywa parowa na emeryturze.

-- 14 mar 2010 --

Dziękuję administratorom za pomoc .

Re: Kolejowe relikty.

: wtorek, 23 mar 2010, 23:44
autor: AERO
Klasyczny, kolejowy budynek mieszkalny, przełomu XIX i XX w.
Jest to ul. Kamienna, ok. 300 m. przed przejazdem kolejowym na Bielawkach, po lewej stronie, patrząc od str. Al. Kardynała S. Wyszyńskiego.

Re: Kolejowe relikty.

: czwartek, 25 mar 2010, 20:43
autor: GrapHite
świetny wątek
w większości miejsca, które możemy sami zobaczyć idąc na spacer

Re: Kolejowe relikty.

: sobota, 27 mar 2010, 18:03
autor: AERO
Fotki z 26.03.2010

-- 27 mar 2010 --

Przyczółki nieistniejącej już kładki dla pieszych na ul. Zygmunta Augusta.

Re: Kolejowe relikty.

: środa, 31 mar 2010, 22:37
autor: AERO
Ciąg dalszy.

Re: Kolejowe relikty.

: sobota, 3 kwie 2010, 18:35
autor: AERO
Kolejowe relikty cd.

Re: Kolejowe relikty.

: sobota, 3 kwie 2010, 20:02
autor: seth
AERO:

Tedy , jeszcze w latach 60, przebiegała ul. Fordońska.

Zauważyłeś ślady po ostrzale tej posesji w września 1939 :?:

Re: Kolejowe relikty.

: sobota, 3 kwie 2010, 20:58
autor: AERO
Tak seth. Widziałem, ale nie fotografowałem tych śladów, bo Ty już to zrobiłeś wcześniej. Przy okazji przesyłam życzenia zdrowych i pogodnych Świąt Wielkiej Nocy dla Ciebie i wszystkich użytkowników tej strony i sympatyków Stowarzyszenia "Bunkier" .

-- 3 kwi 2010 --

Zapomniany tor.

Re: Kolejowe relikty.

: sobota, 1 maja 2010, 23:29
autor: AERO
c.d.

-- 1 maja 2010 --



-- 2 maja 2010 --

Gdzieś w okolicy Piły.

Re: Kolejowe relikty.

: niedziela, 20 cze 2010, 14:47
autor: AERO
cdn.

Re: Kolejowe relikty.

: środa, 23 sty 2013, 00:02
autor: Drzewol
Kładka nad torami kolejowymi łącząca osiedle Błonie z Miedzyniem, powstała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Pierwotnie miała stanowić podwaliny pod stację kolejową Bydgoszcz Błonie (stad też jej "ślepe" schody, które miały prowadzić do peronów), jednak w wyniku nieporozumień na linii miasto – PKP stacja nie powstała do dziś. W 2010 r. powstał projekt budowy stacji kolejowej na Błoniu w związku z planowaną budową linii kolejowej do portu lotniczego Bydgoszcz. Nie wiadomo jednak, czy koncepcja ta zostanie zrealizowana. (Za wikipedia.pl)

Widok ogólny od strony Błonia.
Obrazek

Wejście na kładkę od strony Błonia.
Obrazek

Obrazek

Widok w kierunku północnym.
Obrazek

Widok w kierunku południowym.
Obrazek

Re: Kolejowe relikty.

: środa, 23 sty 2013, 14:38
autor: Maciej
Stacja Bydgoszcz Błonie ma powstać, do 2014 roku ale czy w związku transportem do lotniska to nie wiem, chyba nie

Re: Kolejowe relikty.

: środa, 23 sty 2013, 16:54
autor: krajan
Ostatnio byłem w okolicach kładki i zauważyłem coś. Otóż wiadukt na Szubińskiej jest zbyt długi, niż to potrzebne. Co prawda niewykorzystana przestrzeń jest pośrodku, ale myślę że mimo wszystko taniej wyszłoby przenieść szyny bocznicy i zbudować krótszą przeprawę.

Tak to wygląda z satelity:

Obrazek

A tak z ziemi, widok od strony miasta:

Obrazek

Widok w stronę miasta:

Obrazek


Wracając teraz do niedaleko położonej kładki dla pieszych. Kładka również została wybudowana 'nadmiarowo'. Wygląda na to, że zostawiono miejsce na dołożenie torów (również pośrodku). Jednak tor ułożony w pustym miejscu nie mógłby zostać poprowadzony dalej do Szubińskiej bez przekładania tego toru co jest obecnie. Po co zatem rezerwa? Czy to dla torów na Szubin?

Widok z satelity:

Obrazek

Obrazek

Tory w kierunku Szubina:

Obrazek

Re: Kolejowe relikty.

: czwartek, 4 kwie 2013, 08:08
autor: krajan
Przy Inwalidów jest niezłe cmentarzysko..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Kolejowe relikty.

: czwartek, 25 kwie 2013, 19:15
autor: Hrab
Przy ulicy Źródlanej na Flisach w ogródku działkowym stoi taki wagonik towarowy. Chyba wąskotorowy.

Obrazek

Re: Kolejowe relikty.

: poniedziałek, 11 lis 2013, 17:40
autor: Hrab
Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach, czynna lokomotywa manewrowa, a ostatnio pojawiły się na terenie jednej z firm; dwie drezyny techniczne, dwie rumuńskie lokomotywy i dwa wagony do tłucznia. Kiedyś opisywałem, jak widziałem w tym miejscu przywieziony parowóz wąskotorowy na samochodzie. Nawet pytałem o niego i usłyszałem, że idzie na zachód na sprzedaż. Był z jakiejś cukrowni. Pewnie ten nowo ściągnięty tabor też jest tu w celach handlowych.
Do tego są w tej okolicy liczne bocznice. W dużej części nieczynne lub nawet częściowo rozebrane.
Przypomniała mi się cukrowania Tuczno, którą nowa unijna i posłuszna je genialna polska myśl ekonomiczna kazała rozebrać jak wiele innych. Kiedyś specjalnie podjechałem tam jadąc gdzieś w Polskę i podziwiałem stację wąskotorową i ogromy tabor wąskotorowy przy czynnej jeszcze cukrowni. Piękne widoki. Ciekawe co się z tym wszystkim stało.
Przy okazji – zauważyłem, że na Forum prócz wątku kolejowych reliktów są jeszcze „zabytkowe wagony”, „złom” i kilka wątków o nazwach znalezionego sprzętu kolejowego. Może warto to jakąś metoda scalić, czy powiązać.

Re: Kolejowe relikty.

: wtorek, 12 lis 2013, 14:07
autor: escobar
Hrab pisze:Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach

Wagon ma oznaczenia Hekk-x
Zastal w Zielonej Górze produkował m.in. wagony dla Rometu

Re: Kolejowe relikty.

: niedziela, 1 gru 2013, 14:52
autor: krajan
Kolejowe relikty z okolic ulicy Inwalidów.

Re: Kolejowe relikty

: niedziela, 8 gru 2013, 06:19
autor: BYDZIAK 1958
^^^ Parowozy to nie wielbłądy. Musiały pić :!:
:):)