Strona 1 z 4
Kolejowe relikty
: wtorek, 9 mar 2010, 22:55
autor: AERO
Re: Kolejowe relikty.
: niedziela, 14 mar 2010, 00:04
autor: AERO
1.Tory bocznicy do "Muny".
3-5. Stare wiadukty kolejowe.
6-7. Restauracja Rynkowo. Miejsce przedwojennych , niedzielnych wypadów za miasto.
-- 14 mar 2010 --
Lokomotywa parowa na emeryturze.
-- 14 mar 2010 --
Dziękuję administratorom za pomoc .
Re: Kolejowe relikty.
: wtorek, 23 mar 2010, 23:44
autor: AERO
Klasyczny, kolejowy budynek mieszkalny, przełomu XIX i XX w.
Jest to ul. Kamienna, ok. 300 m. przed przejazdem kolejowym na Bielawkach, po lewej stronie, patrząc od str. Al. Kardynała S. Wyszyńskiego.
Re: Kolejowe relikty.
: czwartek, 25 mar 2010, 20:43
autor: GrapHite
świetny wątek
w większości miejsca, które możemy sami zobaczyć idąc na spacer
Re: Kolejowe relikty.
: sobota, 27 mar 2010, 18:03
autor: AERO
Fotki z 26.03.2010
-- 27 mar 2010 --
Przyczółki nieistniejącej już kładki dla pieszych na ul. Zygmunta Augusta.
Re: Kolejowe relikty.
: środa, 31 mar 2010, 22:37
autor: AERO
Ciąg dalszy.
Re: Kolejowe relikty.
: sobota, 3 kwie 2010, 18:35
autor: AERO
Kolejowe relikty cd.
Re: Kolejowe relikty.
: sobota, 3 kwie 2010, 20:02
autor: seth
AERO:
Tedy , jeszcze w latach 60, przebiegała ul. Fordońska.
Zauważyłeś ślady po ostrzale tej posesji w września 1939

Re: Kolejowe relikty.
: sobota, 3 kwie 2010, 20:58
autor: AERO
Tak seth. Widziałem, ale nie fotografowałem tych śladów, bo Ty już to zrobiłeś wcześniej. Przy okazji przesyłam życzenia zdrowych i pogodnych Świąt Wielkiej Nocy dla Ciebie i wszystkich użytkowników tej strony i sympatyków Stowarzyszenia "Bunkier" .
-- 3 kwi 2010 --
Zapomniany tor.
Re: Kolejowe relikty.
: sobota, 1 maja 2010, 23:29
autor: AERO
c.d.
-- 1 maja 2010 --
-- 2 maja 2010 --
Gdzieś w okolicy Piły.
Re: Kolejowe relikty.
: niedziela, 20 cze 2010, 14:47
autor: AERO
cdn.
Re: Kolejowe relikty.
: środa, 23 sty 2013, 00:02
autor: Drzewol
Kładka nad torami kolejowymi łącząca osiedle Błonie z Miedzyniem, powstała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Pierwotnie miała stanowić podwaliny pod stację kolejową Bydgoszcz Błonie (stad też jej "ślepe" schody, które miały prowadzić do peronów), jednak w wyniku nieporozumień na linii miasto – PKP stacja nie powstała do dziś. W 2010 r. powstał projekt budowy stacji kolejowej na Błoniu w związku z planowaną budową linii kolejowej do portu lotniczego Bydgoszcz. Nie wiadomo jednak, czy koncepcja ta zostanie zrealizowana. (Za wikipedia.pl)
Widok ogólny od strony Błonia.

Wejście na kładkę od strony Błonia.


Widok w kierunku północnym.

Widok w kierunku południowym.

Re: Kolejowe relikty.
: środa, 23 sty 2013, 14:38
autor: Maciej
Stacja Bydgoszcz Błonie ma powstać, do 2014 roku ale czy w związku transportem do lotniska to nie wiem, chyba nie
Re: Kolejowe relikty.
: środa, 23 sty 2013, 16:54
autor: krajan
Ostatnio byłem w okolicach kładki i zauważyłem coś. Otóż wiadukt na Szubińskiej jest zbyt długi, niż to potrzebne. Co prawda niewykorzystana przestrzeń jest pośrodku, ale myślę że mimo wszystko taniej wyszłoby przenieść szyny bocznicy i zbudować krótszą przeprawę.
Tak to wygląda z satelity:

A tak z ziemi, widok od strony miasta:

Widok w stronę miasta:

Wracając teraz do niedaleko położonej kładki dla pieszych. Kładka również została wybudowana 'nadmiarowo'. Wygląda na to, że zostawiono miejsce na dołożenie torów (również pośrodku). Jednak tor ułożony w pustym miejscu nie mógłby zostać poprowadzony dalej do Szubińskiej bez przekładania tego toru co jest obecnie. Po co zatem rezerwa? Czy to dla torów na Szubin?
Widok z satelity:


Tory w kierunku Szubina:

Re: Kolejowe relikty.
: czwartek, 4 kwie 2013, 08:08
autor: krajan
Re: Kolejowe relikty.
: czwartek, 25 kwie 2013, 19:15
autor: Hrab
Przy ulicy Źródlanej na Flisach w ogródku działkowym stoi taki wagonik towarowy. Chyba wąskotorowy.

Re: Kolejowe relikty.
: poniedziałek, 11 lis 2013, 17:40
autor: Hrab
Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach, czynna lokomotywa manewrowa, a ostatnio pojawiły się na terenie jednej z firm; dwie drezyny techniczne, dwie rumuńskie lokomotywy i dwa wagony do tłucznia. Kiedyś opisywałem, jak widziałem w tym miejscu przywieziony parowóz wąskotorowy na samochodzie. Nawet pytałem o niego i usłyszałem, że idzie na zachód na sprzedaż. Był z jakiejś cukrowni. Pewnie ten nowo ściągnięty tabor też jest tu w celach handlowych.
Do tego są w tej okolicy liczne bocznice. W dużej części nieczynne lub nawet częściowo rozebrane.
Przypomniała mi się cukrowania Tuczno, którą nowa unijna i posłuszna je genialna polska myśl ekonomiczna kazała rozebrać jak wiele innych. Kiedyś specjalnie podjechałem tam jadąc gdzieś w Polskę i podziwiałem stację wąskotorową i ogromy tabor wąskotorowy przy czynnej jeszcze cukrowni. Piękne widoki. Ciekawe co się z tym wszystkim stało.
Przy okazji – zauważyłem, że na Forum prócz wątku kolejowych reliktów są jeszcze „zabytkowe wagony”, „złom” i kilka wątków o nazwach znalezionego sprzętu kolejowego. Może warto to jakąś metoda scalić, czy powiązać.
Re: Kolejowe relikty.
: wtorek, 12 lis 2013, 14:07
autor: escobar
Hrab pisze:Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach
Wagon ma oznaczenia Hekk-x
Zastal w Zielonej Górze produkował m.in. wagony dla Rometu
Re: Kolejowe relikty.
: niedziela, 1 gru 2013, 14:52
autor: krajan
Kolejowe relikty z okolic ulicy Inwalidów.
Re: Kolejowe relikty
: niedziela, 8 gru 2013, 06:19
autor: BYDZIAK 1958
^^^ Parowozy to nie wielbłądy. Musiały pić
