Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
-
v2rocketbromberg
- brak
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek, 9 gru 2008, 00:00
- Kontakt:
Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
Oby ciąg dalszy nastąpił:)
-
v2rocketbromberg
- brak
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek, 9 gru 2008, 00:00
- Kontakt:
Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
Spoko spoko graphite. Mam materialy napisze w wolnej chwili:) Jest tajny obiekt, jest podziemna fabryka, jest lokalizacja, jest bombardowanie aliantow:) i to wszysko w Pile:)
Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
wiec czekam z niecierpliwoscia na opisy
nadal czekam...
nadal czekam...
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
włachac - temat zapodany ale pusty 
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
-
v2rocketbromberg
- brak
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek, 9 gru 2008, 00:00
- Kontakt:
Re: Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
GrapHite pisze:włachac - temat zapodany ale pusty
Przepraszam, że nie kontynuowałem:) Faktem niezaprzeczalnym jest to, że była tam tajna fabryka (co produkowała później) i musiał być magazyn V-2 lub jej makiety, ponieważ istniała tam szkoła artylerzystów obsługujących rakiety V-2. Tę informację znajdujemy zarówno w źródłach niemieckich jak i powojennych relacjach Polaków, którzy znajdowali dokumenty szkoleniowe dotyczące rakiet V-2 (ich obsługi)
Musiał istnieć również plac manewrowy, gdzie wozy do obsługi były ustawiane tak jak na tych zdjęciach:



-- środa, 5 sty 2011, 03:57 --
Powyżej napisałem "musi" ale nic nie musi:) .... Szkolenie mogło być czysto teoretyczne a fabryka według ujawnionych zeznań jeńców nie produkowała tylko naprawiała (czyli warsztat:)))
-
Muzeum PMW
- brak
- Posty: 34
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 13:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
nie należy też zapominać, że w Pile zawiązano instruktorski 271 Erzatz Abteilung
-
v2rocketbromberg
- brak
- Posty: 43
- Rejestracja: wtorek, 9 gru 2008, 00:00
- Kontakt:
Re: Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
Już w 1936 Niemcy zaczęli znacznie rozbudowywać lotnisko w Pile. Zbudowano ogromny hangar (istnieje do dziś), trzy długie pasy startowe (1525, 1200, 1125m), wiele obiektów służących do obsługi technicznej lotniska i koszary Luftwaffe, do których dojazd był od ul. Chopina. Na lotnisku istniały zakłady lotnicze, w których naprawiano i montowano samoloty uszkodzone na froncie (około 3 tygodniowo). Niemiecką firmą odpowiedzialną za pracę w zakładach były Ludwig Hansen & Co., Maschinen- und Gerätebau, Flugzeugreparatur und Flugzeugeinzelteile ehemalige Albatroswerke Schneidemühl i Stille Münster. Pojawili się robotnicy przymusowi: Polacy, Włosi i Rosjanie (około 600 osób - Hansen Lager). To oni po wojnie zeznali, że były to samoloty Messerschmitt Me-109 i Me-110, Focke Wulf 190, Focke Wulf FW189 Eule. Według naocznego świadka Pani Ewy Kosiorek w ogromnych bunkrach przy lotnisku mających trzy kondygnacje podziemne (prawdopodobnie przy ulicy Chopina gdzie po wojnie Wojsko polskie urządziło zapasowe centrum dowodzenia ) przez pół roku po zakończeniu działań wojennych w 1945 roku ukrywali się Niemcy, którzy mieli w podziemnych tunelach skład żywności, broni i amunicji.I to najprawdopodobniej ten bunkier znajduje się w słynnym spisie tajnych niemieckich budowli podziemnych ( Decknamenverzeichnis dutscher unterirdischer Bauten des Zweiten Weltkrieges).
-- poniedziałek, 26 gru 2011, 21:27 --
Pytania do społeczności:)
Co właściwie zbombardowali Amerykanie w Pile w czasie Drugiej Wojny w Zielone Świątki 1944 roku (główne zakłady i lotnisko ocalały bez zniszczeń)?
Czy zakłady Ludwig Hansen & Co., Maschinen- und Gerätebau, Flugzeugreparatur und Flugzeugeinzelteile, ehemalige Albatroswerke Schneidemühl i firma Stille z Münster tylko remontowały na lotnisku samoloty i silniki?
Jakie silniki i samoloty o napędzie odrzutowym testowano w Pile?
Na jakim obszarze dokładnie fukcjonowały niemieckie zakłady zbrojeniowe?
Czy istnieją do dziś podziemne tajne zakłady lotnicze, czy tylko bardzo rozbudowany system podziemnych schronów i magazynów?
Czy istnieją jeszcze ślady po rozbudowanej infranstrukturze kolejowej prowadzącej do zakładów (istniejące jeszcze w latach 60)?
Ile jest do dziś zachowanych poniemieckich składów paliwa lotniczego?
Gdzie jest tajny obiekt, duży podziemny bunkier o kryptonimie Detlef?
Czy są ślady wejścia przy betonowym płocie lotniska przy ul. Chorwackiej przy kotłowni?
Czy istnieje odkopane drugie wejście kilkanaście metrów dalej w jednym z garaży 6/11 przy ul. Chopina?
Czy dostępne jest trzecie wejście pod hangarem byłego PWL?
Czy są ślady czwartego wejścia od strony Zalewu Koszyckiego?
Czy istneje wejście do podziemi koło istniejącej od I Wojny Światowej hali sławnych zakładów lotniczych Albatros?
Czy są tunele koło roszarni, gdzie produkowano w czasie wojny cześci do samolotów?
Czy istnieją tunele pod byłymi zakładami ZNTK ul. Warsztatowa - Śląska?
Jak daleko ciągną się tunele?
-- poniedziałek, 26 gru 2011, 21:27 --
Pytania do społeczności:)
Co właściwie zbombardowali Amerykanie w Pile w czasie Drugiej Wojny w Zielone Świątki 1944 roku (główne zakłady i lotnisko ocalały bez zniszczeń)?
Czy zakłady Ludwig Hansen & Co., Maschinen- und Gerätebau, Flugzeugreparatur und Flugzeugeinzelteile, ehemalige Albatroswerke Schneidemühl i firma Stille z Münster tylko remontowały na lotnisku samoloty i silniki?
Jakie silniki i samoloty o napędzie odrzutowym testowano w Pile?
Na jakim obszarze dokładnie fukcjonowały niemieckie zakłady zbrojeniowe?
Czy istnieją do dziś podziemne tajne zakłady lotnicze, czy tylko bardzo rozbudowany system podziemnych schronów i magazynów?
Czy istnieją jeszcze ślady po rozbudowanej infranstrukturze kolejowej prowadzącej do zakładów (istniejące jeszcze w latach 60)?
Ile jest do dziś zachowanych poniemieckich składów paliwa lotniczego?
Gdzie jest tajny obiekt, duży podziemny bunkier o kryptonimie Detlef?
Czy są ślady wejścia przy betonowym płocie lotniska przy ul. Chorwackiej przy kotłowni?
Czy istnieje odkopane drugie wejście kilkanaście metrów dalej w jednym z garaży 6/11 przy ul. Chopina?
Czy dostępne jest trzecie wejście pod hangarem byłego PWL?
Czy są ślady czwartego wejścia od strony Zalewu Koszyckiego?
Czy istneje wejście do podziemi koło istniejącej od I Wojny Światowej hali sławnych zakładów lotniczych Albatros?
Czy są tunele koło roszarni, gdzie produkowano w czasie wojny cześci do samolotów?
Czy istnieją tunele pod byłymi zakładami ZNTK ul. Warsztatowa - Śląska?
Jak daleko ciągną się tunele?
-
schneidemuhl
- brak
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek, 13 sty 2012, 23:05
Re: Tajna fabryka i magazyn V-2 w Pile
http://www.stratusbooks.com.pl/str/books.php?book_id=160
W tej książce jest wszystko na temat lotnictwa w Pile i jego tajemnic.
W tej książce jest wszystko na temat lotnictwa w Pile i jego tajemnic.