Parowozownia

Wszystko co związane z koleją
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Parowozownia

Post autor: BYDZIAK 1958 »

bunkier pisze:Wagonów nie liczyłem, ale faktycznie skład był bardzo długi. Sam początek to dwa parowozy, węglarka i wagon techniczny. Dopiero za nimi wagon restauracyjny i wagony sypialne. Pewnie parowozy na trasie nuciły sobie: "pomóż bracie, pomóż bracie" w rytm stukotu kół :D


^^^ Na Twoich zdjęciach wyżej, widać, że musiał się zmienić układ kolejności wagonów. Za dwoma parowozami z tendrami, nie widać węglarki i technicznego. Chyba że jako techniczny służył ten, który widać jako pierwszy. Ok 12-stej byłem w rejonie dworca i słyszałem gwizd parowozów. Wtedy był ich odjazd?
Awatar użytkownika
bunkier
brak
Posty: 5306
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Parowozownia

Post autor: bunkier »

paschendaele pisze:jedna dosyć celna uwaga..
takie 2 parowozy mają ogromną siłę i pociągną nawet te 60 wagonów - przynajmniej miało to jakiś sens
teraz.. jedna albo nie wiedzieć czemu 2 lokomotywy ciągną 1, 2 lub w najlepszym przypadku 5 wagonów..
i nie wiedzieć w jaki sposób bardziej im się to opłaca niż w pierwszym przypadku
ale to je PKP - tego nikt nie zrozumie

Dzisiaj policzyłem wagony: 9 osobowych + 1 techniczny + 1 węglarka. Organizatorem przejazdu nie było PKP.
Wagony i BR 52 były niemieckie, nasza była Ty 42, taka atrakcja dla podróżujących tym składem. Wczoraj wydawało mi się ze było więcej wagonów :D Może kolega ziolek liczył wagony ?

BYDZIAK 1958 pisze:^^^ Na Twoich zdjęciach wyżej, widać, że musiał się zmienić układ kolejności wagonów. Za dwoma parowozami z tendrami, nie widać węglarki i technicznego. Chyba że jako techniczny służył ten, który widać jako pierwszy. Ok 12-stej byłem w rejonie dworca i słyszałem gwizd parowozów. Wtedy był ich odjazd?

Odjazd był o 11:55
Parowozy zostały zamienione miejscami, pierwszy był BR 52 drugi Ty 42 za nimi wagony osobowe, techniczny i węglarka trafiły na koniec składu.
WDW
brak
Posty: 491
Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34

Re: Parowozownia

Post autor: WDW »

Jak się siedziało u prababci i liczyło wagony, to te wagony woziły rozkładowo węgiel, ludzi i większość tego co wymagało transportu z punktu a do b.
Dzisiaj uruchamia się pociąg z kopciuchem na życzenie, a więc za opłatą. Ile ludzi zbierzesz, tyle wagonów zamawiasz. Jak Niemcy zebrali chętnych na kilka wagonów, to tyle jechało. Po grzyba podpinać puste?
Żadna filozofia, kapitalizm.
Situation Normal All F....... Up
ziolek
brak
Posty: 42
Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14

Re: Parowozownia

Post autor: ziolek »

bunkier pisze:Dzisiaj skład odjechał punktualnie.
Zastanawiam się, jeżeli niemieccy miłośnicy kolei obejrzeli bydgoskiego okrąglaka, który jest w opłakanym stanie to co sobie pomyśleli. Czy właścicielowi nie jest wstyd za taki stan budynku ?


Powinno być i to nie tylko wtedy i nie tylko przed Niemcami. Tak samo winno być PKP S.A. wstyd za stan parowozowni w Pile.

Ja w Pile doliczyłem się 15 wagonów łącznie z polską węglarką i wagonem z Chabówki. Zatem niemieckich było 13. Imponujące.

Eh. Marzy mi się więcej takich widoków pociągów, w których wożono by turystów chętnych zobaczyć polskie okrąglaki. :)
Awatar użytkownika
Ewing
Admin
Admin
Posty: 6014
Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Kontakt:

Re: Parowozownia

Post autor: Ewing »

Jak tak dalej pójdzie to za chwilę będzie można je oglądać wyłącznie na archiwalnych fotkach :(
Andrzej
brak
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 12 kwie 2009, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz (Fordon)

Re: Parowozownia

Post autor: Andrzej »

Fotka z przejazdu pociągu przez stację w Rynkowie. Cały przejazd, od momentu pojawienia się pociągu na łuku przed stacją trwał nieco ponad minutę. Wagony liczyłem w domu, ze zdjęć, wyszło 13 + węglarka. Ale pewności nie mam.
Załączniki
1255.jpg
1255.jpg (169.87 KiB) Przejrzano 8116 razy
Awatar użytkownika
bunkier
brak
Posty: 5306
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Parowozownia

Post autor: bunkier »

Poddaję się :):) ja też liczyłem wagony ze zdjęć :D Ale co tam wagony, ważniejsze były lokomotywy :D
escobar
brak
Posty: 113
Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01

Re: Parowozownia

Post autor: escobar »

tutaj są fotki z maja 1976 roku!!! przedstawiają zdjęcia parowozów na stacji Bydgoszcz Główna, widać dobrze zachowaną parowozownie.
link: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 5,page=all
Awatar użytkownika
seth
brak
Posty: 2097
Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53

Re: Parowozownia

Post autor: seth »

A na parowozie mój wuja, Marian :shock: :shock: Był maszynistą. Jestem pod wrażeniem . Dzięki.
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Parowozownia

Post autor: BYDZIAK 1958 »

^^^ Ciekawe zdjęcia. :za
Na drugim zdjęciu (od góry), nad parowozem, widać, zapewne w bardzo dobrym stanie, dach omawianego w temacie okrąglaka, który wtedy był tendrownią. (Naprawiane tam były tendry)
Na dziewiątym zdjęciu widać Pt 47 12, wyruszający zapewne na jazdę próbną. Wygląda na to, że jest on po naprawie głównej. Dopiero po powrocie i usunięciu często drobnych usterek, parowóz był malowany i przekazywany do ruchu. :D
ziolek
brak
Posty: 42
Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14

Re: Parowozownia

Post autor: ziolek »

Nieco odbiegnę od tematu. Jeśli ktoś czuje się oburzony, to niech czuje się również zaproszony. :)

Lightskin – performance, w którym kompozycja świetlna tworzy na ciele tancerki egzoszkielet. Światło jest w czasie rzeczywistym bezprzewodowo “przesyłane” do kostiumu tancerki i sprzężone z projektowanym w przestrzeni dźwiękiem, powstaje w ten sposób rodzaj wirtualnej mapy ciała. Poprzez ruch zaburzona zostaje ciągłość obecności oraz percepcja wzrokowa, co tworzy nieustanne powidoki zdefragmentowanego świetlnie ciała. Pulsujący luminescencjami ruch tancerki definiuje przestrzeń i wyznacza jej specyfikę.
Patryk Lichota – programowanie światła i dźwięku

PIŁA/ DWORZEC PKP
6.10.2013R. GODZ. 18:00

"LIGHTSKIN - performatywna rewitalizacja przestrzeni miejskich". Śrem, Jarocin, Krotoszyn, Piła ,Chodzież, Konin, Kalisz, Ostrów Wielkopolski.
Projekt we współpracy ze Stowarzyszeniem KOD_KROWA realizowany w okresie w okresie od 1 sierpnia 2013 do 4 listopada 2013 przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Wideo prezentujące projekt LIGHTSKIN: http://vimeo.com/69623795

Występ projektu LIGHTSKIN zostanie poprzedzony prezentacją twórczości Pilskiej Grupy Pasjonatów Fotografii KADR, ukazującej artystyczne i fotograficzne spojrzenie na przestrzeń wymagającą rewitalizacji. Twórczość ta powstała w czasie fotograficznych spacerów w kolejowej przestrzeni, dziś nieco zapomnianej, oczekującej przywrócenia do niej życia. Jest zapisem krajobrazu, któremu winno być przywrócone pierwotne piękno.


Pozdrawiam
ziolek
brak
Posty: 42
Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14

Re: Parowozownia

Post autor: ziolek »

ziolek
brak
Posty: 42
Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14

Re: Parowozownia

Post autor: ziolek »

Trochę informacji prasowych z zagranicy:

http://ooo.instergod.ru/avtokolonna-1801.html
http://ooo.instergod.ru/bauprojekt-in-pankow.html

oraz z Polski:
http://www.zycie.pila.pl/miasto/informa ... /index.php

wniosek:
Jeśli coś ma się udać Niemcom i Rosjanom, tym bardziej powinno się udać Polakom, również w Bydgoszczy! :)
Awatar użytkownika
Lucim
brak
Posty: 101
Rejestracja: niedziela, 26 maja 2013, 20:20

Re: Parowozownia

Post autor: Lucim »

Od jakiegoś już czasu okrąglak i teren wokół jest własnością
Pesa Bydgoszcz.
Teren chroniony przez strażników zakładu.
Co dalej z tym się będzie działo? - Czas pokaże.
PzDr.
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Parowozownia

Post autor: BYDZIAK 1958 »

W dzisiejszych Zbliżeniach, prezes 'P',- nowy właściciel okrąglaka, był wyraźnie wnerwiony informacją, że budynek ten jest zabytkiem...
We wieczornych 'Z', też pewnie to jeszcze raz pokażą...
Awatar użytkownika
bunkier
brak
Posty: 5306
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Parowozownia

Post autor: bunkier »

Bardzo dobrze że budynek został wpisany do rejestru zabytków. Może nowobogaccy w końcu zrozumieją że nie są panami tego świata. Doprowadzili do ruiny, powinni ponieść konsekwencje.
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Parowozownia

Post autor: GrapHite »

Zabytkowa parowozownia w ruinie hamuje inwestycje Pesy.
Wojewódzki konserwator zabytków wpisał XIX-wieczną parowozownię do rejestru zabytków. To krzyżuje plany Pesy, która w tym miejscu chciała wybudować nową halę i zatrudnić około 300 nowych pracowników.
Parowozownia, która jest położona na terenach Pesy, powstała w latach 70. XIX w. Była częścią jednego z najstarszych kompleksów dworcowych w kraju. Nieużywana od lat, niszczeje w błyskawicznym tempie...


Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... tycje.html
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
AERO
brak
Posty: 2841
Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44

Re: Parowozownia

Post autor: AERO »

To rażące łamanie prawa - mówi prezydent Rafał Bruski.


Brawo !
Tak trzymać panie prezydencie !

W następnej kolejności należy wyburzyć Farę i Spichrze . Inwestorzy tylko czekają na taką okazję.
Lipek
brak
Posty: 65
Rejestracja: wtorek, 9 lip 2013, 12:17

Re: Parowozownia

Post autor: Lipek »

Zahamujmy rozwój jednego z nielicznych porządnych pracodawców w tym mieście, ale obrońmy rozpadającą się parowozownię - brawo! Wszak Bydgoszcz i okolica to tak bogaty region, że stać go na to, aby Pesa wyniosła się do Mińska Mazowieckiego (jak zapowiada). Zróbmy z Bydgoszczy skansen rozpadających się zabytków. Co tam rozwój, inwestycje, bezrobocie. Ta parowozownia jest nasza, przez nas wykonana i nie jest to nasze ostatnie słowo!

Ja rozumiem troskę o zabytki, ale nie można popadać w paranoję. Pan konserwator zainteresował się obiektem dopiero teraz? A wcześniej nie wiedział o istnieniu i fatalnym stanie technicznym parowozowni?

Nie postępują tak dalej, a w tym mieście największym pracodawca pozostanie PUP.
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Parowozownia

Post autor: GrapHite »

Zabytków w Bydgoszczy jest niewiele. Te najcenniejsze mogą stać się wizytówką miasta i zachętą, by to miasto odwiedzić.
Z drugiej strony patrząc: nagle potrzeba miejsca na zbudowanie hali i zatrudnienia 300osób (nie chcę wnikać w temat umów na krótki okres i zarobkach).
Trzeba to jakoś pogodzić, znaleźć jakiś złoty środek.
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
ODPOWIEDZ