Kolejowe relikty
Kolejowe relikty
Bydgoszcz Wschód i nie tylko.http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Most_ ... _Greth.jpg
- Załączniki
-
- P4230135.JPG (83.74 KiB) Przejrzano 23563 razy
-
- P4230138.JPG (50.68 KiB) Przejrzano 23563 razy
-
- P4230139.JPG (54.2 KiB) Przejrzano 23561 razy
-
- Mostek kolejowy na szlaku Szubin-Żnin.
- SDC10511.JPG (66.38 KiB) Przejrzano 23558 razy
Re: Kolejowe relikty.
1.Tory bocznicy do "Muny".
3-5. Stare wiadukty kolejowe.
6-7. Restauracja Rynkowo. Miejsce przedwojennych , niedzielnych wypadów za miasto.
-- 14 mar 2010 --
Lokomotywa parowa na emeryturze.
-- 14 mar 2010 --
Dziękuję administratorom za pomoc .
3-5. Stare wiadukty kolejowe.
6-7. Restauracja Rynkowo. Miejsce przedwojennych , niedzielnych wypadów za miasto.
-- 14 mar 2010 --
Lokomotywa parowa na emeryturze.
-- 14 mar 2010 --
Dziękuję administratorom za pomoc .
- Załączniki
-
- Rynkowo.
- SDC10555.JPG (64.14 KiB) Przejrzano 23444 razy
-
- Restauracja Rynkowo . Po 1945 jednostka wojskowa.
- SDC10563.JPG (73.1 KiB) Przejrzano 23465 razy
-
- SDC10548.JPG (91.5 KiB) Przejrzano 23463 razy
-
- SDC10550.JPG (80.78 KiB) Przejrzano 23459 razy
-
- Rynkowski wiadukt.
- SDC10552.JPG (84.13 KiB) Przejrzano 23452 razy
-
- Wieża ciśnień w Nakle .
- SDC10624.JPG (51.18 KiB) Przejrzano 23462 razy
-
- SDC10587.JPG (81.77 KiB) Przejrzano 23469 razy
-
- P1011861.JPG (60.11 KiB) Przejrzano 23435 razy
Re: Kolejowe relikty.
Klasyczny, kolejowy budynek mieszkalny, przełomu XIX i XX w.
Jest to ul. Kamienna, ok. 300 m. przed przejazdem kolejowym na Bielawkach, po lewej stronie, patrząc od str. Al. Kardynała S. Wyszyńskiego.
Jest to ul. Kamienna, ok. 300 m. przed przejazdem kolejowym na Bielawkach, po lewej stronie, patrząc od str. Al. Kardynała S. Wyszyńskiego.
- Załączniki
-
- SDC10706.JPG (71.8 KiB) Przejrzano 23340 razy
-
- SDC10708.JPG (85.49 KiB) Przejrzano 23356 razy
Re: Kolejowe relikty.
świetny wątek
w większości miejsca, które możemy sami zobaczyć idąc na spacer
w większości miejsca, które możemy sami zobaczyć idąc na spacer
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Re: Kolejowe relikty.
Fotki z 26.03.2010
-- 27 mar 2010 --
Przyczółki nieistniejącej już kładki dla pieszych na ul. Zygmunta Augusta.
-- 27 mar 2010 --
Przyczółki nieistniejącej już kładki dla pieszych na ul. Zygmunta Augusta.
- Załączniki
-
- Osiedle pracowników PKP, Bydgoszcz Wschód.
- SDC10773.JPG (96.8 KiB) Przejrzano 23213 razy
-
- Tedy , jeszcze w latach 60, przebiegała ul. Fordońska.
- SDC10775.JPG (65.32 KiB) Przejrzano 23215 razy
-
- W okolicy tego domu,w latach 60, był przejazd kolejowy na ul. Fordońskiej.
- SDC10780.JPG (78.55 KiB) Przejrzano 23218 razy
-
- Dworzec Bydgoszcz Wsch.
- SDC10844.JPG (62.77 KiB) Przejrzano 23203 razy
-
- Budynek dworca Bydgoszcz Wschód ,początek XX w.
- SDC10845.JPG (78.64 KiB) Przejrzano 23211 razy
-
- Wejście na dawną kładkę.
- SDC10804.JPG (73.03 KiB) Przejrzano 23233 razy
-
- Pod kładką słabo widoczny napis Br.....g.
Bromberg. - SDC10807.JPG (83.12 KiB) Przejrzano 23212 razy
Re: Kolejowe relikty.
Ciąg dalszy.
- Załączniki
-
- SDC10907.JPG (43.09 KiB) Przejrzano 23131 razy
-
- SDC10908.JPG (46.39 KiB) Przejrzano 23128 razy
-
- Kolejowy bunkier
- SDC10904.JPG (104.54 KiB) Przejrzano 23134 razy
-
- Kolejowy bunkier. Bydg.Wschód.
- SDC10909.JPG (70.75 KiB) Przejrzano 23135 razy
-
- SDC10910.JPG (77.59 KiB) Przejrzano 23147 razy
Re: Kolejowe relikty.
Kolejowe relikty cd.
- Załączniki
-
- SDC11047.JPG (117.82 KiB) Przejrzano 23079 razy
-
- SDC11048.JPG (119.87 KiB) Przejrzano 23080 razy
-
- SDC11050.JPG (110.64 KiB) Przejrzano 23067 razy
-
- SDC11052.JPG (103.96 KiB) Przejrzano 23076 razy
-
- SDC11055.JPG (98.37 KiB) Przejrzano 23073 razy
Re: Kolejowe relikty.
AERO:
Tedy , jeszcze w latach 60, przebiegała ul. Fordońska.
Zauważyłeś ślady po ostrzale tej posesji w września 1939
Tedy , jeszcze w latach 60, przebiegała ul. Fordońska.
Zauważyłeś ślady po ostrzale tej posesji w września 1939
Re: Kolejowe relikty.
Tak seth. Widziałem, ale nie fotografowałem tych śladów, bo Ty już to zrobiłeś wcześniej. Przy okazji przesyłam życzenia zdrowych i pogodnych Świąt Wielkiej Nocy dla Ciebie i wszystkich użytkowników tej strony i sympatyków Stowarzyszenia "Bunkier" .
-- 3 kwi 2010 --
Zapomniany tor.
-- 3 kwi 2010 --
Zapomniany tor.
- Załączniki
-
- SDC11053.JPG (79.68 KiB) Przejrzano 23053 razy
Re: Kolejowe relikty.
c.d.
-- 1 maja 2010 --
-- 2 maja 2010 --
Gdzieś w okolicy Piły.
-- 1 maja 2010 --
-- 2 maja 2010 --
Gdzieś w okolicy Piły.
- Załączniki
-
- Stacyjka Unisław.
- SDC11752.JPG (69.29 KiB) Przejrzano 22893 razy
-
- Tory dawnej cukrowni w Unisławiu.
- SDC11735.JPG (75 KiB) Przejrzano 22894 razy
-
- SDC11734.JPG (81.31 KiB) Przejrzano 22890 razy
-
- SDC11685.JPG (74.44 KiB) Przejrzano 22876 razy
-
- Wieża ciśnień w Unisławiu.
- SDC11753.JPG (51.1 KiB) Przejrzano 22890 razy
-
- Droga do dworca w Dąbrowie Chełmińskiej.
- SDC11682.JPG (115.7 KiB) Przejrzano 22878 razy
-
- Takie drogi na stację, przypominają mi dzieciństwo i porę wakacyjnych wyjazdów na wieś.
- SDC11683.JPG (118.52 KiB) Przejrzano 22891 razy
-
- Zapomniane rampy i....
- SDC11688.JPG (73.27 KiB) Przejrzano 22885 razy
-
- i zapomniane perony.
- SDC11689.JPG (123.69 KiB) Przejrzano 22887 razy
-
- SDC11685.JPG (74.44 KiB) Przejrzano 22883 razy
-
- Wyrzucona z torów ,po wypadku na przejeździe lokomotywa.
- p1010485.JPG (75.52 KiB) Przejrzano 22878 razy
-
- P1010486.JPG (71.35 KiB) Przejrzano 22883 razy
-
- P1010489.JPG (73.1 KiB) Przejrzano 22938 razy
Re: Kolejowe relikty.
cdn.
- Załączniki
-
- Nie taki stary ale jednak.
- SDC13395.JPG (66.09 KiB) Przejrzano 22621 razy
-
- Stary wagon towarowy.
- SDC12663.JPG (80.31 KiB) Przejrzano 22614 razy
-
- Osiołek i wagon.
- SDC12659.JPG (120.38 KiB) Przejrzano 22609 razy
-
- SDC12666.JPG (74.75 KiB) Przejrzano 22620 razy
-
- Bywało i tak.
- SDC12665.JPG (111.09 KiB) Przejrzano 22603 razy
Re: Kolejowe relikty.
Kładka nad torami kolejowymi łącząca osiedle Błonie z Miedzyniem, powstała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Pierwotnie miała stanowić podwaliny pod stację kolejową Bydgoszcz Błonie (stad też jej "ślepe" schody, które miały prowadzić do peronów), jednak w wyniku nieporozumień na linii miasto – PKP stacja nie powstała do dziś. W 2010 r. powstał projekt budowy stacji kolejowej na Błoniu w związku z planowaną budową linii kolejowej do portu lotniczego Bydgoszcz. Nie wiadomo jednak, czy koncepcja ta zostanie zrealizowana. (Za wikipedia.pl)
Widok ogólny od strony Błonia.

Wejście na kładkę od strony Błonia.


Widok w kierunku północnym.

Widok w kierunku południowym.

Widok ogólny od strony Błonia.

Wejście na kładkę od strony Błonia.


Widok w kierunku północnym.

Widok w kierunku południowym.

Re: Kolejowe relikty.
Stacja Bydgoszcz Błonie ma powstać, do 2014 roku ale czy w związku transportem do lotniska to nie wiem, chyba nie
Re: Kolejowe relikty.
Ostatnio byłem w okolicach kładki i zauważyłem coś. Otóż wiadukt na Szubińskiej jest zbyt długi, niż to potrzebne. Co prawda niewykorzystana przestrzeń jest pośrodku, ale myślę że mimo wszystko taniej wyszłoby przenieść szyny bocznicy i zbudować krótszą przeprawę.
Tak to wygląda z satelity:

A tak z ziemi, widok od strony miasta:

Widok w stronę miasta:

Wracając teraz do niedaleko położonej kładki dla pieszych. Kładka również została wybudowana 'nadmiarowo'. Wygląda na to, że zostawiono miejsce na dołożenie torów (również pośrodku). Jednak tor ułożony w pustym miejscu nie mógłby zostać poprowadzony dalej do Szubińskiej bez przekładania tego toru co jest obecnie. Po co zatem rezerwa? Czy to dla torów na Szubin?
Widok z satelity:


Tory w kierunku Szubina:

Tak to wygląda z satelity:

A tak z ziemi, widok od strony miasta:

Widok w stronę miasta:

Wracając teraz do niedaleko położonej kładki dla pieszych. Kładka również została wybudowana 'nadmiarowo'. Wygląda na to, że zostawiono miejsce na dołożenie torów (również pośrodku). Jednak tor ułożony w pustym miejscu nie mógłby zostać poprowadzony dalej do Szubińskiej bez przekładania tego toru co jest obecnie. Po co zatem rezerwa? Czy to dla torów na Szubin?
Widok z satelity:


Tory w kierunku Szubina:

Re: Kolejowe relikty.
Przy ulicy Źródlanej na Flisach w ogródku działkowym stoi taki wagonik towarowy. Chyba wąskotorowy.


Re: Kolejowe relikty.
Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach, czynna lokomotywa manewrowa, a ostatnio pojawiły się na terenie jednej z firm; dwie drezyny techniczne, dwie rumuńskie lokomotywy i dwa wagony do tłucznia. Kiedyś opisywałem, jak widziałem w tym miejscu przywieziony parowóz wąskotorowy na samochodzie. Nawet pytałem o niego i usłyszałem, że idzie na zachód na sprzedaż. Był z jakiejś cukrowni. Pewnie ten nowo ściągnięty tabor też jest tu w celach handlowych.
Do tego są w tej okolicy liczne bocznice. W dużej części nieczynne lub nawet częściowo rozebrane.
Przypomniała mi się cukrowania Tuczno, którą nowa unijna i posłuszna je genialna polska myśl ekonomiczna kazała rozebrać jak wiele innych. Kiedyś specjalnie podjechałem tam jadąc gdzieś w Polskę i podziwiałem stację wąskotorową i ogromy tabor wąskotorowy przy czynnej jeszcze cukrowni. Piękne widoki. Ciekawe co się z tym wszystkim stało.
Przy okazji – zauważyłem, że na Forum prócz wątku kolejowych reliktów są jeszcze „zabytkowe wagony”, „złom” i kilka wątków o nazwach znalezionego sprzętu kolejowego. Może warto to jakąś metoda scalić, czy powiązać.
Do tego są w tej okolicy liczne bocznice. W dużej części nieczynne lub nawet częściowo rozebrane.
Przypomniała mi się cukrowania Tuczno, którą nowa unijna i posłuszna je genialna polska myśl ekonomiczna kazała rozebrać jak wiele innych. Kiedyś specjalnie podjechałem tam jadąc gdzieś w Polskę i podziwiałem stację wąskotorową i ogromy tabor wąskotorowy przy czynnej jeszcze cukrowni. Piękne widoki. Ciekawe co się z tym wszystkim stało.
Przy okazji – zauważyłem, że na Forum prócz wątku kolejowych reliktów są jeszcze „zabytkowe wagony”, „złom” i kilka wątków o nazwach znalezionego sprzętu kolejowego. Może warto to jakąś metoda scalić, czy powiązać.
- Załączniki
-
- kamieniarki i drezyna.JPG (165.31 KiB) Przejrzano 16393 razy
-
- Lokomotywki.JPG (170.61 KiB) Przejrzano 16393 razy
-
- Wagony Rometu.JPG (126.1 KiB) Przejrzano 16393 razy
-
- Stodoła Rometu.JPG (155 KiB) Przejrzano 16393 razy
-
- Wąskotorowe.JPG (186.47 KiB) Przejrzano 16393 razy
-
- Wąskotorowy.JPG (190.95 KiB) Przejrzano 16393 razy
Re: Kolejowe relikty.
Hrab pisze:Na Ołowianej i w jej okolicy zrobiło się ostatnio swoiste muzeum kolejnictwa. Są tu odkryte ostatnio przez escobara wagony wąskotorowe, znany parowóz przy starej kotłowni mleczarni, wagony z Rometu w tym ciekawy jest ten w krzakach z pomostami przy zderzakach
Wagon ma oznaczenia Hekk-x
Zastal w Zielonej Górze produkował m.in. wagony dla Rometu
Re: Kolejowe relikty.
Kolejowe relikty z okolic ulicy Inwalidów.
- Załączniki
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22245.JPG (188.77 KiB) Przejrzano 16149 razy
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22246.JPG (190.56 KiB) Przejrzano 16149 razy
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22247.JPG (198.99 KiB) Przejrzano 16149 razy
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22250.JPG (193.35 KiB) Przejrzano 16149 razy
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22251.JPG (189.44 KiB) Przejrzano 16149 razy
-
- Lipiec 2013r.
- DSC22255.JPG (194.97 KiB) Przejrzano 16149 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Kolejowe relikty
^^^ Parowozy to nie wielbłądy. Musiały pić



