Kolejowe relikty

Wszystko co związane z koleją
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.
Załączniki
P3291322-zmniejszajka_pl.JPG
P3291322-zmniejszajka_pl.JPG (83.61 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291327-zmniejszajka_pl.JPG
P3291327-zmniejszajka_pl.JPG (72.81 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291334-zmniejszajka_pl.JPG
P3291334-zmniejszajka_pl.JPG (72.29 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291394-zmniejszajka_pl.JPG
P3291394-zmniejszajka_pl.JPG (146.08 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291390-zmniejszajka_pl.JPG
P3291390-zmniejszajka_pl.JPG (167.12 KiB) Przejrzano 9064 razy
System linek i krążków przy nastawni
System linek i krążków przy nastawni
P3291380-zmniejszajka_pl.JPG (125.88 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291379-zmniejszajka_pl.JPG
P3291379-zmniejszajka_pl.JPG (133.93 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291375-zmniejszajka_pl.JPG
P3291375-zmniejszajka_pl.JPG (173.23 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291367-zmniejszajka_pl.JPG
P3291367-zmniejszajka_pl.JPG (101.18 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291362-zmniejszajka_pl.JPG
P3291362-zmniejszajka_pl.JPG (111.62 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291359-zmniejszajka_pl.JPG
P3291359-zmniejszajka_pl.JPG (111.86 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291349-zmniejszajka_pl.JPG
P3291349-zmniejszajka_pl.JPG (93.27 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291350-zmniejszajka_pl.JPG
P3291350-zmniejszajka_pl.JPG (32.61 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291344-zmniejszajka_pl.JPG
P3291344-zmniejszajka_pl.JPG (60.14 KiB) Przejrzano 9064 razy
Mechanizm wciągania lamp naftowych
Mechanizm wciągania lamp naftowych
P3291348-zmniejszajka_pl.JPG (88.45 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291361-zmniejszajka_pl.JPG
P3291361-zmniejszajka_pl.JPG (154.81 KiB) Przejrzano 9064 razy
P3291371-zmniejszajka_pl.JPG
P3291371-zmniejszajka_pl.JPG (41.76 KiB) Przejrzano 9064 razy
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Jeszcze Szubin od strony Bydgoszczy. Urządzenia troszkę mniej zdewastowane.
Załączniki
P3301436-zmniejszajka_pl.JPG
P3301436-zmniejszajka_pl.JPG (60.12 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301437-zmniejszajka_pl.JPG
P3301437-zmniejszajka_pl.JPG (57.4 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301440-zmniejszajka_pl.JPG
P3301440-zmniejszajka_pl.JPG (94.08 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301443-zmniejszajka_pl.JPG
P3301443-zmniejszajka_pl.JPG (115.71 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301445-zmniejszajka_pl.JPG
P3301445-zmniejszajka_pl.JPG (177.53 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301469-zmniejszajka_pl.JPG
P3301469-zmniejszajka_pl.JPG (116.25 KiB) Przejrzano 9044 razy
mechanizm sterujący wykolejnicą
mechanizm sterujący wykolejnicą
P3301471-zmniejszajka_pl.JPG (166.56 KiB) Przejrzano 9044 razy
wykolejnica
wykolejnica
P3301472-zmniejszajka_pl.JPG (162.31 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301460-zmniejszajka_pl.JPG
P3301460-zmniejszajka_pl.JPG (155.42 KiB) Przejrzano 9044 razy
wnętrze nastawni
wnętrze nastawni
P3301459-zmniejszajka_pl.JPG (54.61 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301453-zmniejszajka_pl.JPG
P3301453-zmniejszajka_pl.JPG (71.95 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301451-zmniejszajka_pl.JPG
P3301451-zmniejszajka_pl.JPG (92.96 KiB) Przejrzano 9044 razy
mostek na wjeździe na stację
mostek na wjeździe na stację
P3301461-zmniejszajka_pl.JPG (104.16 KiB) Przejrzano 9044 razy
pozostałość po zegarze
pozostałość po zegarze
P3301478-zmniejszajka_pl.JPG (77.79 KiB) Przejrzano 9044 razy
P3301474-zmniejszajka_pl.JPG
P3301474-zmniejszajka_pl.JPG (102.4 KiB) Przejrzano 9044 razy
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Kolejowe relikty

Post autor: BYDZIAK 1958 »

monter1951 pisze:Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.


Gotartowice - przyznam, że pierwszy raz spotkałem się z nazwą tej miejscowości. :shock:

Często wspominam 'stary model' szlabanów. Na obwodzie koła (bębna), miały 'zęby', które w czasie jego obrotu, gdy bariera była opuszczana, trącały ruchomy mechanizm dźwigni, zakończony młoteczkiem. Ten uderzał w charakterystycznym cyklu w tarczę dzwonka. Bariery zamykały przejazd całych ulic. Kąt ustawienia 'dźwigni dzwonka', w czasie podnoszenia bariery, pozwalał na przeskakiwanie po 'zębach' i 'dzwonienia' nie było. Bywając w różnych miejscach , rozglądam się za tymi reliktami, ale do tej pory nie natrafiłem na nie.
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Gotartowice to obecnie dzielnica Rybnika. Na "kolejach lubelskich " znalazłem zdjęcie szlabanu z widocznym dzwonkiem. Przy szlabanie brak żaluzji z płaskowników lub prętów, a budki były u nas znacznie porządniejsze.
Druga fotka z kroniki filmowej: Bydgoska Fabryka Sygnałów Kolejowych, montaż elementów szlabanów.

I jeszcze troszkę o Szubinie. "Komunikacja i handel. W rozwoju gospodarczym Szubina ważne znaczenie miał rozwój sieci kolejowej, który przypadł na przełom XIX
i XX w. Już w 1873 r. magistrat szubiński gorliwie popierał projekt zbudowania linii kolejowej z Bydgoszczy do Zbąszynia, a w 1882 r. z Bydgoszczy do Rogoźna. Obie linie miały przebiegać przez Szubin. Dopiero jednak w 1895 r. Szubin otrzymał połączenie kolejowe z Bydgoszczą i Żninem, przyjmując 3 pociągi dziennie z Bydgoszczy i 3 ze Żnina.W 1899 r. rozpoczęto budowę linii kolejowej, łączącej Bydgoszcz z Poznaniem przez Szubin — Kcynię — Gołańcz — Wągrowiec, ukończoną w 1908 r. W tym samym roku Szubin otrzymał dworzec kolejowy. Ruch kolejowy na linii Bydgoszcz — Poznań rozpoczął się w styczniu 1909 r..Przez Szubin przejeżdżało dziennie 5 pociągów do Bydgoszczy. Podróż z Szubina do Bydgoszczy trwała w 1912 r. około 30 minut."

Ostatnia fotka: pod nazwą Szubin widać: "Altburgund"
"Dyskryminacja polskości. Jednym z pierwszych posunięć germanizacyjnych władz okupacyjnych w stosunku do Szubina była zmiana pol-
skiej nazwy miasta na czysto niemiecką. Hitlerowcom nie wystarczało przekształcenie dotychczasowej pisowni nazwy Szubin na Schubin, lecz
postarali się o nadanie jej nowej wersji terminologicznej. Weszła ona do urzędowego użytku w 1940 r. Szubin został wówczas przemianowany na
Altburgund. Nazwa ta nawiązywała do okresu wędrówki ludów, kiedy to na terenie Szubińskiego miały rzekomo osiedlać się germańskie plemiona Burgundów. Sam fakt zmiany nazwy nie ułatwił zadania hitlerowskim władzom urzędowym, które już do końca okupacji musiały w oficjalnej korespondencji używać obok wersji Altburgund, dopiska w nawiasie — Schubin, po to tylko, aby każdy z zewnątrz mógł orientować się, o jakie miasto chodzi."
Cytaty pochodzą z książki "Dzieje Szubina"
Załączniki
budka1.jpg
budka1.jpg (32.17 KiB) Przejrzano 8914 razy
PKF.1945.29-5.jpg
PKF.1945.29-5.jpg (43 KiB) Przejrzano 8914 razy
img740.jpg
img740.jpg (157.46 KiB) Przejrzano 8914 razy
P3301467-zmniejszajka_pl(1).JPG
P3301467-zmniejszajka_pl(1).JPG (97.26 KiB) Przejrzano 8914 razy
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Kolejowe relikty

Post autor: BYDZIAK 1958 »

'Relikt' przy wieży, który też niebawem zniknie, w związku z 'budową hali'. On też, wraz z okrąglakiem miałby być 'przeniesiony i ocalony'? :shock:
Załączniki
relikt.JPG
relikt.JPG (53.36 KiB) Przejrzano 8839 razy
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Kolejowe relikty

Post autor: GrapHite »

Muzeum Wodociągów powinno się tym zainteresować i przygarnąć
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Troszkę dworcowych reliktów. Do czego służyły izolatory na pompach?

"Co znaczy kochać kolej ?" http://wspominajbydgoszcz.blogspot.com/ ... rzec%20PKP
Załączniki
P4120052-zmniejszajka_pl.JPG
P4120052-zmniejszajka_pl.JPG (56.95 KiB) Przejrzano 8768 razy
P4190224s-zmniejszajka_pl.jpg
P4190224s-zmniejszajka_pl.jpg (81.06 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180505-zmniejszajka_pl.JPG
P5180505-zmniejszajka_pl.JPG (58.84 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180504-zmniejszajka_pl.JPG
P5180504-zmniejszajka_pl.JPG (62.54 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180514-zmniejszajka_pl.JPG
P5180514-zmniejszajka_pl.JPG (68.95 KiB) Przejrzano 8768 razy
Kute wsporniki poręczy.
Kute wsporniki poręczy.
P4190274-zmniejszajka_pl.JPG (53.51 KiB) Przejrzano 8768 razy
P4190230-zmniejszajka_pl.JPG
P4190230-zmniejszajka_pl.JPG (122.48 KiB) Przejrzano 8768 razy
P4190262-zmniejszajka_pl.JPG
P4190262-zmniejszajka_pl.JPG (97.3 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180516-zmniejszajka_pl.JPG
P5180516-zmniejszajka_pl.JPG (26.51 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180518-zmniejszajka_pl.JPG
P5180518-zmniejszajka_pl.JPG (116.09 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180520-zmniejszajka_pl.JPG
P5180520-zmniejszajka_pl.JPG (114.9 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180540-zmniejszajka_pl.JPG
P5180540-zmniejszajka_pl.JPG (82.07 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180550-zmniejszajka_pl.JPG
P5180550-zmniejszajka_pl.JPG (95.28 KiB) Przejrzano 8768 razy
P5180554-zmniejszajka_pl.JPG
P5180554-zmniejszajka_pl.JPG (112.69 KiB) Przejrzano 8768 razy
WDW
brak
Posty: 491
Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34

Re: Kolejowe relikty

Post autor: WDW »

To nie są pompy a żurawie do nawadniania albo krany wodne. Pompa to tłoczyła wodę do zbiornika we wieży.
Izolatory na szczycie były elementem instalacji elektrycznej służącej podświetleniu latarni usytuowanej na ramieniu żurawia, która dawała określone w przepisach sygnały kolejowe dotyczące możliwości przejazdu wzdłuż żurawia, bądź zakazu przejazdu zależnie od położenia ramienia. Nie zawsze żuraw znajdował się w okolicy lamp i sygnał musiał mieć własne podświetlenie. Inaczej na manewrach parowóz mógł po prostu urwać ramię żurawia ustawione prostopadle do torów.

Jeszcze a propos wizyty w Bydgoszczy niemieckiego pasjonata kolei - w latach siedemdziesiątych PKP organizowały imprezy kolejowe dla zagranicznych miłośników kolei płacących oczywiście w twardej walucie. Polscy miłośnicy mieli wówczas ogromne problemy ze zdobyciem zezwolenia na fotografowanie kolei, ci "dolarowi" i "markowi" już nie... W Bydgoszczy imprezy takie też miały miejsce choćby dla tego, że u nas stacjonowały do ok. 1978 piękne niemieckie parowozy pospieszne BR03/Pm2.
Situation Normal All F....... Up
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

No tak, nazwanie owego urządzenia pompą jest niezbyt fortunne. Kran wodny pasuje.
O znaku na ramieniu nie pomyślałem. Na fotce znak bez prądu.
Załączniki
Moje dokumenty1-4.jpg
Moje dokumenty1-4.jpg (26.55 KiB) Przejrzano 8726 razy
kurgan
brak
Posty: 220
Rejestracja: środa, 3 lip 2013, 21:21
Lokalizacja: Bocianowo

Re: Kolejowe relikty

Post autor: kurgan »

Od dłuższego czasu intrygowały mnie te izolatory na żurawiach. Widziałem wiele starych żurawi z lampami (mniej lub bardziej poturbowanymi), a na to bym nie wpadł :E
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Wiekowa zwrotnica na stacji kolejowej Rynarzewo " FREYTAG & CO" 1908 rok
Załączniki
P8021282-zmniejszajka_pl.JPG
P8021282-zmniejszajka_pl.JPG (137.53 KiB) Przejrzano 8536 razy
P8021277-zmniejszajka_pl.JPG
P8021277-zmniejszajka_pl.JPG (102.97 KiB) Przejrzano 8536 razy
Awatar użytkownika
Bukolcik
brak
Posty: 161
Rejestracja: poniedziałek, 19 maja 2014, 10:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kolejowe relikty

Post autor: Bukolcik »

Znalezione na tegorocznym FotKol przy stacji Bydgoszcz Emilianowo
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Kcynia
Załączniki
P4130121-zmniejszajka_pl.JPG
P4130121-zmniejszajka_pl.JPG (73.14 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130119-zmniejszajka_pl.JPG
P4130119-zmniejszajka_pl.JPG (77.09 KiB) Przejrzano 8425 razy
Przejście podziemne.
Przejście podziemne.
P4130127-zmniejszajka_pl.JPG (58.97 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130129-zmniejszajka_pl.JPG
P4130129-zmniejszajka_pl.JPG (71.14 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130130-zmniejszajka_pl.JPG
P4130130-zmniejszajka_pl.JPG (61.07 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130132-zmniejszajka_pl.JPG
P4130132-zmniejszajka_pl.JPG (42.33 KiB) Przejrzano 8425 razy
Niebieskie tablice: Sygnał M 1 " Jazda manewrowa zabroniona"
Niebieskie tablice: Sygnał M 1 " Jazda manewrowa zabroniona"
P4130134-zmniejszajka_pl.JPG (77.55 KiB) Przejrzano 8425 razy
Przejście podziemne
Przejście podziemne
P4130137-zmniejszajka_pl.JPG (73.64 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130141-zmniejszajka_pl.JPG
P4130141-zmniejszajka_pl.JPG (57.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
Wykolejnica
Wykolejnica
P4130146-zmniejszajka_pl.JPG (123.84 KiB) Przejrzano 8425 razy
Wskaźnik W 17 (skrajnia toru)
Wskaźnik W 17 (skrajnia toru)
P4130148-zmniejszajka_pl.JPG (121.96 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130151-zmniejszajka_pl.JPG
P4130151-zmniejszajka_pl.JPG (107.26 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130153-zmniejszajka_pl.JPG
P4130153-zmniejszajka_pl.JPG (92.96 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130160-zmniejszajka_pl.JPG
P4130160-zmniejszajka_pl.JPG (82.15 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130163-zmniejszajka_pl.JPG
P4130163-zmniejszajka_pl.JPG (147.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
Wskaźnik Wz 5
Wskaźnik Wz 5
P4130165-zmniejszajka_pl.JPG (78.23 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130166-zmniejszajka_pl.JPG
P4130166-zmniejszajka_pl.JPG (106.16 KiB) Przejrzano 8425 razy
Oświetlenie elektryczne
Oświetlenie elektryczne
P4130171-zmniejszajka_pl.JPG (60.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130176-zmniejszajka_pl.JPG
P4130176-zmniejszajka_pl.JPG (96.79 KiB) Przejrzano 8425 razy
Cała sygnalizacja i nastawnia z Gotartowic
Cała sygnalizacja i nastawnia z Gotartowic
P4130179-zmniejszajka_pl.JPG (133.47 KiB) Przejrzano 8425 razy
Elektryfikacja i automatyzacja
Elektryfikacja i automatyzacja
P4130182-zmniejszajka_pl.JPG (88.6 KiB) Przejrzano 8425 razy
Element wodowskazu na wieży ciśnień.
Element wodowskazu na wieży ciśnień.
P4130201-zmniejszajka_pl.JPG (105.4 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130206-zmniejszajka_pl.JPG
P4130206-zmniejszajka_pl.JPG (75.34 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130208-zmniejszajka_pl.JPG
P4130208-zmniejszajka_pl.JPG (116.93 KiB) Przejrzano 8425 razy
P4130212-zmniejszajka_pl.JPG
P4130212-zmniejszajka_pl.JPG (73.4 KiB) Przejrzano 8425 razy
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Lokomotywa z Solbetu i szyna z 1863 roku. Szyna wykorzystana jako słupek ogrodzenia.
Załączniki
img475a-zmniejszajka_pl.jpg
img475a-zmniejszajka_pl.jpg (71.08 KiB) Przejrzano 8245 razy
PA191649-zmniejszajka_pl.JPG
PA191649-zmniejszajka_pl.JPG (89.72 KiB) Przejrzano 8245 razy
monter1951
brak
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38

Re: Kolejowe relikty

Post autor: monter1951 »

Kolejowa lampa naftowa St. Sulikowski Kraków
Załączniki
Wygrzebana ze złomu
Wygrzebana ze złomu
P4172182al.jpg (188.29 KiB) Przejrzano 7801 razy
lam.jpg
lam.jpg (155.96 KiB) Przejrzano 7801 razy
P5140085ale.jpg
P5140085ale.jpg (178.17 KiB) Przejrzano 7801 razy
Podobna lampa na semaforze
Podobna lampa na semaforze
Chelmza-semafor-2006acd.jpg (188.6 KiB) Przejrzano 7801 razy
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Kolejowe relikty

Post autor: BYDZIAK 1958 »

Nasza 'stara dźwignica', która ma świadczyć o 'dawnych, dobrych czasach kolei', sprawia wrażenie 'skazania na zapomnienie' i może na złom. Otoczona budkami budowlańców, z daleka woła o pomoc. Od jakiegoś czasu, jej zblocze jest 'wygibnięte'. Może nastąpiło to, przez zahaczenie jakiegoś, przejeżdżającego pod nim pojazdu. Dziwne, że sprawcy nie poczuwają się do poprawnego ustawienia zblocza w łańcuchy. Dziwne, że nikogo to nie interesuje, choćby z powodu samej estetyki. :n
Załączniki
zblocze 1.JPG
zblocze 1.JPG (73.74 KiB) Przejrzano 7624 razy
zblocze 2.JPG
zblocze 2.JPG (107.82 KiB) Przejrzano 7624 razy
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Kolejowe relikty

Post autor: GrapHite »

Wrzucaj to tutaj viewtopic.php?f=71&t=3275&p=27719&hilit=d%C5%BAwig+bramowy#p27719
Chyba trzeba temat porządnie ruszyć nim będzie za późno...
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
krajan
BSMZ Bunkier
Posty: 2454
Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Kontakt:

Re: Kolejowe relikty

Post autor: krajan »

Znalazł się jeszcze jeden relikt.
Załączniki
DSC27033.jpg
DSC27033.jpg (142.13 KiB) Przejrzano 7043 razy
DSC27034.jpg
DSC27034.jpg (161.18 KiB) Przejrzano 7043 razy
DSC27035.jpg
DSC27035.jpg (169.22 KiB) Przejrzano 7043 razy
Awatar użytkownika
StaraBydgoszcz
brak
Posty: 171
Rejestracja: poniedziałek, 3 mar 2014, 13:58

Re: Kolejowe relikty

Post autor: StaraBydgoszcz »

Wczoraj wracając pociągiem w godzinach wieczornych w okolicach ul. Grunwaldzkiej zauważyłem stojącą na bocznym torze wyglądającą na super stara lokomotywę. Czy ktoś coś wie na jej temat?
Załączniki
Zdjęcie1594.jpg
Zdjęcie1594.jpg (89.52 KiB) Przejrzano 6597 razy
Awatar użytkownika
zecer
brak
Posty: 531
Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
Kontakt:

Re: Kolejowe relikty

Post autor: zecer »

O! Znalazła się. Już myślałem że poszła na złom.
Coś biedaczka nie może zagrzać miejsca i znaleźć opieki.
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
ODPOWIEDZ