Kolejowe relikty
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.
- Załączniki
-
- P3291322-zmniejszajka_pl.JPG (83.61 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291327-zmniejszajka_pl.JPG (72.81 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291334-zmniejszajka_pl.JPG (72.29 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291394-zmniejszajka_pl.JPG (146.08 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291390-zmniejszajka_pl.JPG (167.12 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- System linek i krążków przy nastawni
- P3291380-zmniejszajka_pl.JPG (125.88 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291379-zmniejszajka_pl.JPG (133.93 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291375-zmniejszajka_pl.JPG (173.23 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291367-zmniejszajka_pl.JPG (101.18 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291362-zmniejszajka_pl.JPG (111.62 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291359-zmniejszajka_pl.JPG (111.86 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291349-zmniejszajka_pl.JPG (93.27 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291350-zmniejszajka_pl.JPG (32.61 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291344-zmniejszajka_pl.JPG (60.14 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- Mechanizm wciągania lamp naftowych
- P3291348-zmniejszajka_pl.JPG (88.45 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291361-zmniejszajka_pl.JPG (154.81 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
- P3291371-zmniejszajka_pl.JPG (41.76 KiB) Przejrzano 9064 razy
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Jeszcze Szubin od strony Bydgoszczy. Urządzenia troszkę mniej zdewastowane.
- Załączniki
-
- P3301436-zmniejszajka_pl.JPG (60.12 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301437-zmniejszajka_pl.JPG (57.4 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301440-zmniejszajka_pl.JPG (94.08 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301443-zmniejszajka_pl.JPG (115.71 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301445-zmniejszajka_pl.JPG (177.53 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301469-zmniejszajka_pl.JPG (116.25 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- mechanizm sterujący wykolejnicą
- P3301471-zmniejszajka_pl.JPG (166.56 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- wykolejnica
- P3301472-zmniejszajka_pl.JPG (162.31 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301460-zmniejszajka_pl.JPG (155.42 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- wnętrze nastawni
- P3301459-zmniejszajka_pl.JPG (54.61 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301453-zmniejszajka_pl.JPG (71.95 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301451-zmniejszajka_pl.JPG (92.96 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- mostek na wjeździe na stację
- P3301461-zmniejszajka_pl.JPG (104.16 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- pozostałość po zegarze
- P3301478-zmniejszajka_pl.JPG (77.79 KiB) Przejrzano 9044 razy
-
- P3301474-zmniejszajka_pl.JPG (102.4 KiB) Przejrzano 9044 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Kolejowe relikty
monter1951 pisze:Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.
Gotartowice - przyznam, że pierwszy raz spotkałem się z nazwą tej miejscowości.
Często wspominam 'stary model' szlabanów. Na obwodzie koła (bębna), miały 'zęby', które w czasie jego obrotu, gdy bariera była opuszczana, trącały ruchomy mechanizm dźwigni, zakończony młoteczkiem. Ten uderzał w charakterystycznym cyklu w tarczę dzwonka. Bariery zamykały przejazd całych ulic. Kąt ustawienia 'dźwigni dzwonka', w czasie podnoszenia bariery, pozwalał na przeskakiwanie po 'zębach' i 'dzwonienia' nie było. Bywając w różnych miejscach , rozglądam się za tymi reliktami, ale do tej pory nie natrafiłem na nie.
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Gotartowice to obecnie dzielnica Rybnika. Na "kolejach lubelskich " znalazłem zdjęcie szlabanu z widocznym dzwonkiem. Przy szlabanie brak żaluzji z płaskowników lub prętów, a budki były u nas znacznie porządniejsze.
Druga fotka z kroniki filmowej: Bydgoska Fabryka Sygnałów Kolejowych, montaż elementów szlabanów.
I jeszcze troszkę o Szubinie. "Komunikacja i handel. W rozwoju gospodarczym Szubina ważne znaczenie miał rozwój sieci kolejowej, który przypadł na przełom XIX
i XX w. Już w 1873 r. magistrat szubiński gorliwie popierał projekt zbudowania linii kolejowej z Bydgoszczy do Zbąszynia, a w 1882 r. z Bydgoszczy do Rogoźna. Obie linie miały przebiegać przez Szubin. Dopiero jednak w 1895 r. Szubin otrzymał połączenie kolejowe z Bydgoszczą i Żninem, przyjmując 3 pociągi dziennie z Bydgoszczy i 3 ze Żnina.W 1899 r. rozpoczęto budowę linii kolejowej, łączącej Bydgoszcz z Poznaniem przez Szubin — Kcynię — Gołańcz — Wągrowiec, ukończoną w 1908 r. W tym samym roku Szubin otrzymał dworzec kolejowy. Ruch kolejowy na linii Bydgoszcz — Poznań rozpoczął się w styczniu 1909 r..Przez Szubin przejeżdżało dziennie 5 pociągów do Bydgoszczy. Podróż z Szubina do Bydgoszczy trwała w 1912 r. około 30 minut."
Ostatnia fotka: pod nazwą Szubin widać: "Altburgund"
"Dyskryminacja polskości. Jednym z pierwszych posunięć germanizacyjnych władz okupacyjnych w stosunku do Szubina była zmiana pol-
skiej nazwy miasta na czysto niemiecką. Hitlerowcom nie wystarczało przekształcenie dotychczasowej pisowni nazwy Szubin na Schubin, lecz
postarali się o nadanie jej nowej wersji terminologicznej. Weszła ona do urzędowego użytku w 1940 r. Szubin został wówczas przemianowany na
Altburgund. Nazwa ta nawiązywała do okresu wędrówki ludów, kiedy to na terenie Szubińskiego miały rzekomo osiedlać się germańskie plemiona Burgundów. Sam fakt zmiany nazwy nie ułatwił zadania hitlerowskim władzom urzędowym, które już do końca okupacji musiały w oficjalnej korespondencji używać obok wersji Altburgund, dopiska w nawiasie — Schubin, po to tylko, aby każdy z zewnątrz mógł orientować się, o jakie miasto chodzi."
Cytaty pochodzą z książki "Dzieje Szubina"
Druga fotka z kroniki filmowej: Bydgoska Fabryka Sygnałów Kolejowych, montaż elementów szlabanów.
I jeszcze troszkę o Szubinie. "Komunikacja i handel. W rozwoju gospodarczym Szubina ważne znaczenie miał rozwój sieci kolejowej, który przypadł na przełom XIX
i XX w. Już w 1873 r. magistrat szubiński gorliwie popierał projekt zbudowania linii kolejowej z Bydgoszczy do Zbąszynia, a w 1882 r. z Bydgoszczy do Rogoźna. Obie linie miały przebiegać przez Szubin. Dopiero jednak w 1895 r. Szubin otrzymał połączenie kolejowe z Bydgoszczą i Żninem, przyjmując 3 pociągi dziennie z Bydgoszczy i 3 ze Żnina.W 1899 r. rozpoczęto budowę linii kolejowej, łączącej Bydgoszcz z Poznaniem przez Szubin — Kcynię — Gołańcz — Wągrowiec, ukończoną w 1908 r. W tym samym roku Szubin otrzymał dworzec kolejowy. Ruch kolejowy na linii Bydgoszcz — Poznań rozpoczął się w styczniu 1909 r..Przez Szubin przejeżdżało dziennie 5 pociągów do Bydgoszczy. Podróż z Szubina do Bydgoszczy trwała w 1912 r. około 30 minut."
Ostatnia fotka: pod nazwą Szubin widać: "Altburgund"
"Dyskryminacja polskości. Jednym z pierwszych posunięć germanizacyjnych władz okupacyjnych w stosunku do Szubina była zmiana pol-
skiej nazwy miasta na czysto niemiecką. Hitlerowcom nie wystarczało przekształcenie dotychczasowej pisowni nazwy Szubin na Schubin, lecz
postarali się o nadanie jej nowej wersji terminologicznej. Weszła ona do urzędowego użytku w 1940 r. Szubin został wówczas przemianowany na
Altburgund. Nazwa ta nawiązywała do okresu wędrówki ludów, kiedy to na terenie Szubińskiego miały rzekomo osiedlać się germańskie plemiona Burgundów. Sam fakt zmiany nazwy nie ułatwił zadania hitlerowskim władzom urzędowym, które już do końca okupacji musiały w oficjalnej korespondencji używać obok wersji Altburgund, dopiska w nawiasie — Schubin, po to tylko, aby każdy z zewnątrz mógł orientować się, o jakie miasto chodzi."
Cytaty pochodzą z książki "Dzieje Szubina"
- Załączniki
-
- budka1.jpg (32.17 KiB) Przejrzano 8914 razy
-
- PKF.1945.29-5.jpg (43 KiB) Przejrzano 8914 razy
-
- img740.jpg (157.46 KiB) Przejrzano 8914 razy
-
- P3301467-zmniejszajka_pl(1).JPG (97.26 KiB) Przejrzano 8914 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Kolejowe relikty
'Relikt' przy wieży, który też niebawem zniknie, w związku z 'budową hali'. On też, wraz z okrąglakiem miałby być 'przeniesiony i ocalony'? 
- Załączniki
-
- relikt.JPG (53.36 KiB) Przejrzano 8839 razy
Re: Kolejowe relikty
Muzeum Wodociągów powinno się tym zainteresować i przygarnąć
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Troszkę dworcowych reliktów. Do czego służyły izolatory na pompach?
"Co znaczy kochać kolej ?" http://wspominajbydgoszcz.blogspot.com/ ... rzec%20PKP
"Co znaczy kochać kolej ?" http://wspominajbydgoszcz.blogspot.com/ ... rzec%20PKP
- Załączniki
-
- P4120052-zmniejszajka_pl.JPG (56.95 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P4190224s-zmniejszajka_pl.jpg (81.06 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180505-zmniejszajka_pl.JPG (58.84 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180504-zmniejszajka_pl.JPG (62.54 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180514-zmniejszajka_pl.JPG (68.95 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- Kute wsporniki poręczy.
- P4190274-zmniejszajka_pl.JPG (53.51 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P4190230-zmniejszajka_pl.JPG (122.48 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P4190262-zmniejszajka_pl.JPG (97.3 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180516-zmniejszajka_pl.JPG (26.51 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180518-zmniejszajka_pl.JPG (116.09 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180520-zmniejszajka_pl.JPG (114.9 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180540-zmniejszajka_pl.JPG (82.07 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180550-zmniejszajka_pl.JPG (95.28 KiB) Przejrzano 8768 razy
-
- P5180554-zmniejszajka_pl.JPG (112.69 KiB) Przejrzano 8768 razy
Re: Kolejowe relikty
To nie są pompy a żurawie do nawadniania albo krany wodne. Pompa to tłoczyła wodę do zbiornika we wieży.
Izolatory na szczycie były elementem instalacji elektrycznej służącej podświetleniu latarni usytuowanej na ramieniu żurawia, która dawała określone w przepisach sygnały kolejowe dotyczące możliwości przejazdu wzdłuż żurawia, bądź zakazu przejazdu zależnie od położenia ramienia. Nie zawsze żuraw znajdował się w okolicy lamp i sygnał musiał mieć własne podświetlenie. Inaczej na manewrach parowóz mógł po prostu urwać ramię żurawia ustawione prostopadle do torów.
Jeszcze a propos wizyty w Bydgoszczy niemieckiego pasjonata kolei - w latach siedemdziesiątych PKP organizowały imprezy kolejowe dla zagranicznych miłośników kolei płacących oczywiście w twardej walucie. Polscy miłośnicy mieli wówczas ogromne problemy ze zdobyciem zezwolenia na fotografowanie kolei, ci "dolarowi" i "markowi" już nie... W Bydgoszczy imprezy takie też miały miejsce choćby dla tego, że u nas stacjonowały do ok. 1978 piękne niemieckie parowozy pospieszne BR03/Pm2.
Izolatory na szczycie były elementem instalacji elektrycznej służącej podświetleniu latarni usytuowanej na ramieniu żurawia, która dawała określone w przepisach sygnały kolejowe dotyczące możliwości przejazdu wzdłuż żurawia, bądź zakazu przejazdu zależnie od położenia ramienia. Nie zawsze żuraw znajdował się w okolicy lamp i sygnał musiał mieć własne podświetlenie. Inaczej na manewrach parowóz mógł po prostu urwać ramię żurawia ustawione prostopadle do torów.
Jeszcze a propos wizyty w Bydgoszczy niemieckiego pasjonata kolei - w latach siedemdziesiątych PKP organizowały imprezy kolejowe dla zagranicznych miłośników kolei płacących oczywiście w twardej walucie. Polscy miłośnicy mieli wówczas ogromne problemy ze zdobyciem zezwolenia na fotografowanie kolei, ci "dolarowi" i "markowi" już nie... W Bydgoszczy imprezy takie też miały miejsce choćby dla tego, że u nas stacjonowały do ok. 1978 piękne niemieckie parowozy pospieszne BR03/Pm2.
Situation Normal All F....... Up
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
No tak, nazwanie owego urządzenia pompą jest niezbyt fortunne. Kran wodny pasuje.
O znaku na ramieniu nie pomyślałem. Na fotce znak bez prądu.
O znaku na ramieniu nie pomyślałem. Na fotce znak bez prądu.
- Załączniki
-
- Moje dokumenty1-4.jpg (26.55 KiB) Przejrzano 8726 razy
Re: Kolejowe relikty
Od dłuższego czasu intrygowały mnie te izolatory na żurawiach. Widziałem wiele starych żurawi z lampami (mniej lub bardziej poturbowanymi), a na to bym nie wpadł :E
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Wiekowa zwrotnica na stacji kolejowej Rynarzewo " FREYTAG & CO" 1908 rok
- Załączniki
-
- P8021282-zmniejszajka_pl.JPG (137.53 KiB) Przejrzano 8536 razy
-
- P8021277-zmniejszajka_pl.JPG (102.97 KiB) Przejrzano 8536 razy
- Bukolcik
- brak
- Posty: 161
- Rejestracja: poniedziałek, 19 maja 2014, 10:11
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Kolejowe relikty
Znalezione na tegorocznym FotKol przy stacji Bydgoszcz Emilianowo








-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Kcynia
- Załączniki
-
- P4130121-zmniejszajka_pl.JPG (73.14 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130119-zmniejszajka_pl.JPG (77.09 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Przejście podziemne.
- P4130127-zmniejszajka_pl.JPG (58.97 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130129-zmniejszajka_pl.JPG (71.14 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130130-zmniejszajka_pl.JPG (61.07 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130132-zmniejszajka_pl.JPG (42.33 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Niebieskie tablice: Sygnał M 1 " Jazda manewrowa zabroniona"
- P4130134-zmniejszajka_pl.JPG (77.55 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Przejście podziemne
- P4130137-zmniejszajka_pl.JPG (73.64 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130141-zmniejszajka_pl.JPG (57.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Wykolejnica
- P4130146-zmniejszajka_pl.JPG (123.84 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Wskaźnik W 17 (skrajnia toru)
- P4130148-zmniejszajka_pl.JPG (121.96 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130151-zmniejszajka_pl.JPG (107.26 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130153-zmniejszajka_pl.JPG (92.96 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130160-zmniejszajka_pl.JPG (82.15 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130163-zmniejszajka_pl.JPG (147.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Wskaźnik Wz 5
- P4130165-zmniejszajka_pl.JPG (78.23 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130166-zmniejszajka_pl.JPG (106.16 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Oświetlenie elektryczne
- P4130171-zmniejszajka_pl.JPG (60.99 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130176-zmniejszajka_pl.JPG (96.79 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Cała sygnalizacja i nastawnia z Gotartowic
- P4130179-zmniejszajka_pl.JPG (133.47 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Elektryfikacja i automatyzacja
- P4130182-zmniejszajka_pl.JPG (88.6 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- Element wodowskazu na wieży ciśnień.
- P4130201-zmniejszajka_pl.JPG (105.4 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130206-zmniejszajka_pl.JPG (75.34 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130208-zmniejszajka_pl.JPG (116.93 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
- P4130212-zmniejszajka_pl.JPG (73.4 KiB) Przejrzano 8425 razy
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Lokomotywa z Solbetu i szyna z 1863 roku. Szyna wykorzystana jako słupek ogrodzenia.
- Załączniki
-
- img475a-zmniejszajka_pl.jpg (71.08 KiB) Przejrzano 8245 razy
-
- PA191649-zmniejszajka_pl.JPG (89.72 KiB) Przejrzano 8245 razy
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Kolejowe relikty
Kolejowa lampa naftowa St. Sulikowski Kraków
- Załączniki
-
- Wygrzebana ze złomu
- P4172182al.jpg (188.29 KiB) Przejrzano 7801 razy
-
- lam.jpg (155.96 KiB) Przejrzano 7801 razy
-
- P5140085ale.jpg (178.17 KiB) Przejrzano 7801 razy
-
- Podobna lampa na semaforze
- Chelmza-semafor-2006acd.jpg (188.6 KiB) Przejrzano 7801 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Kolejowe relikty
Nasza 'stara dźwignica', która ma świadczyć o 'dawnych, dobrych czasach kolei', sprawia wrażenie 'skazania na zapomnienie' i może na złom. Otoczona budkami budowlańców, z daleka woła o pomoc. Od jakiegoś czasu, jej zblocze jest 'wygibnięte'. Może nastąpiło to, przez zahaczenie jakiegoś, przejeżdżającego pod nim pojazdu. Dziwne, że sprawcy nie poczuwają się do poprawnego ustawienia zblocza w łańcuchy. Dziwne, że nikogo to nie interesuje, choćby z powodu samej estetyki. 

- Załączniki
-
- zblocze 1.JPG (73.74 KiB) Przejrzano 7624 razy
-
- zblocze 2.JPG (107.82 KiB) Przejrzano 7624 razy
Re: Kolejowe relikty
Wrzucaj to tutaj viewtopic.php?f=71&t=3275&p=27719&hilit=d%C5%BAwig+bramowy#p27719
Chyba trzeba temat porządnie ruszyć nim będzie za późno...
Chyba trzeba temat porządnie ruszyć nim będzie za późno...
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Re: Kolejowe relikty
Znalazł się jeszcze jeden relikt.
- Załączniki
-
- DSC27033.jpg (142.13 KiB) Przejrzano 7043 razy
-
- DSC27034.jpg (161.18 KiB) Przejrzano 7043 razy
-
- DSC27035.jpg (169.22 KiB) Przejrzano 7043 razy
- StaraBydgoszcz
- brak
- Posty: 171
- Rejestracja: poniedziałek, 3 mar 2014, 13:58
Re: Kolejowe relikty
Wczoraj wracając pociągiem w godzinach wieczornych w okolicach ul. Grunwaldzkiej zauważyłem stojącą na bocznym torze wyglądającą na super stara lokomotywę. Czy ktoś coś wie na jej temat?
- Załączniki
-
- Zdjęcie1594.jpg (89.52 KiB) Przejrzano 6597 razy
- zecer
- brak
- Posty: 531
- Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
- Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
- Kontakt:
Re: Kolejowe relikty
O! Znalazła się. Już myślałem że poszła na złom.
Coś biedaczka nie może zagrzać miejsca i znaleźć opieki.
Coś biedaczka nie może zagrzać miejsca i znaleźć opieki.
pozdrawiam znad kaszty
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi