Stanislaw pisze:Pamiętam wagony towarowe z tzw. budką hamulcowego. Ostatni wagon składu towarowego miał założone lampy, i obowiązkową budkę, w której siedział hamulcowy. Gdyby wagon urwał się, hamulcowy miał obowiązek zahamować. W środku była ławeczka i hamulec ręczny. Były 2 rodzaje budek: na poziomie wagonu i takie, do których wchodziło się wysoko po schódkach. Była to dla nas duża atrakcja. Czy ktoś ma zdjęcia takich wagonów?
mam kilkanaście fotek takich wagonów, niestety takie fotki są dość wartościowe... więc wkleję jedną miniaturkę (większych rozmiarów nie udostępnię) z NAC i dwie od siebie...
Załączniki
Port gdynia wywrotnica.jpg (71.04 KiB) Przejrzano 6083 razy
Stanislaw pisze:Pamiętam wagony towarowe z tzw. budką hamulcowego. Ostatni wagon składu towarowego miał założone lampy, i obowiązkową budkę, w której siedział hamulcowy. Gdyby wagon urwał się, hamulcowy miał obowiązek zahamować. W środku była ławeczka i hamulec ręczny.
No nie do końca z przeznaczeniem wagonów hamulcowych kolega utrafił. Gdyby wagony się urwały to takim hamulcem już niewiele się zdziała. Nie będę się wymądrzał tylko podam linka: http://covalus.ovh.org/zal2.html
pozdrawiam znad kaszty
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
Na naszej 600mm wąskotorówce nigdy nie było pociągów z zespolonym hamulcem. Istniała wersja hamulca który poprzez pociągnięcie liny uruchamiał wszystkie hamulce dostępne w składzie. Troszkę to przypomina obecne hamulce bezpieczeństwa - tyle że tamte trzeba było ręcznie wszystkie zluzować... A widząc fotkę z napisem "ŻYWE RYBY" przypomniały mi na wpół legendarne opowieści o transportach żywych pszczół luzem jakie do dziś opowiadają starzy kolejarze w Białośliwiu
Ten wagon nie jest zabytkowy jeszcze... ale ma ciekawą historię... fotka zrobiona w 2009 na bocznicy przy ulicy Grunwaldzkiej w Bydgoszczy ciekawe czy ktoś z Was o co mi chodzi
Załączniki
DSC00117 n mini.jpg (119.94 KiB) Przejrzano 6018 razy