Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"
UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
" Nowa linia tramwajowa będzie miała 9,5 km długości, prowadząc od istniejącej pętli przy ul. Wyścigowej do osiedla Mariampol na krańcu Fordonu.
Najtrudniejszym etapem inwestycji będzie budowa ponad półkilometrowej estakady nad torami kolejowymi i stacją Bydgoszcz Wschód. Powstanie tu nie tylko linia tramwajowa, ale także dwupoziomowy węzeł przesiadkowy i nowa stacja kolejowa "
Tle cytat . Nie mogę nigdzie odnaleźć informacji , czy zaplanowano\zaprojektowano na tej estakadzie chodnik lub chociaż ściekę rowerową. Może ktoś wie ? Jeśli nie ...to gratulacje dla projektantów i inwestora.
No to brawo ! Jeśli tak jest , to jest to kolejny przykład bezmyślności bydgoskich projektantów w naszym mieście ! Czyżby nikt nie pomyślał o setkach działkowiczów , rowerzystów i o mieszkańcach ul. Harcerskiej-Inwalidów , zmuszonych do przechodzenia przez tory Przecież to mogło być przy okazji idealne i bezpieczne rozwiązanie dla " małego ruchu " w tej okolicy. Przerzucona estakada znakomicie ułatwiłaby przejście przez tory w ok. B.W. z ul. Kamiennej oraz Fordońskiej na ul. Inwalidów - Harcerską - Lewińskiego ! GOTOWSKI-ego też niczego nie nauczył brak chodników na niedawno oddanym, innym mostowym "dziwolągu" ?
To jest właśnie bezmyślna oszczędność. Za parę lat ktoś wpadnie na pomysł aby dobudować chodnik i ścieżkę do trasy uniwersyteckiej i wiaduktu tramwajowego co oczywiście wyjdzie dużo drożej niż zbudować je od razu ... no ale chytry dwa razy traci
Polecam stronę inwestycji tramwajfordon.bydgoszcz.pl W galerii: http://www.tramwajfordon.bydgoszcz.pl/galeria1 wizualizacje i przede wszystkim plan trasy, gdzie wszystko widać, jak to będzie wyglądać
Pomyśleli chociaż żeby zrobić przystanek i zejście na Dworzec Bydgoszcz Wschód. Tylko te wielkie klatki schodowe od razu pokazują, że nawet w przyszłości nie ma możliwości dobudowania jakiegokolwiek chodnika, czy ścieżki rowerowej ...
No ale o czym Wy piszecie. Przecież tramwaj będzie szedł górą i tam jest tylko chodnik, przystanek tramwajowy i zejście z przystanku na dół, gdzie jest stacja kolejowa...
April pisze:Polecam stronę inwestycji tramwajfordon.bydgoszcz.pl W galerii: http://www.tramwajfordon.bydgoszcz.pl/galeria1 wizualizacje i przede wszystkim plan trasy, gdzie wszystko widać, jak to będzie wyglądać
^^^ Klikam i nic nie pokazuje... Czy można to tam zobaczyć bez 'logowania się'?
^^^Teraz się pokazało, dzięki. A pokazało się 8 wizek. Widoczna na nich główna część obiektu ma na całej swej długości 'szerokie chodniki', - czyli perony przystanku tramwajowego. Szkoda, że nie ma wizek dalszych części estakady.
Tak na szybko 'dorobiłem' część niewidoczną na wizce. Jeśli te pokazane części chodnika - peronu tramwajowego, przekraczają szerokość jezdni, to pozostało by tylko dorobić zejścia dla pieszych
Inny " kwiatek" przy okazji tej inwestycji ; Ul. Akademicka w ok. onkologii. Stara jezdnia zdekapitalizowana , połatana i rozjeżdżona ...ale prosta ja stół w profilu poziomym i pionowym !
Nowo oddana jezdnia Pn. ma na odcinku ok. 1 km. 2 wzniesienia !!! . Są dość łagodne ... ale są ! W przyszłości mogą stanowić problem . Zastanawiam się , jak przy współczesnych urządzeniach pomiarowo-geodezyjnych , można tak sp....... nową drogę ! Może o czymś nie wiem ?
Załączniki
W str. Lewińskiego . Pierwsza "górka"
SDC17719.JPG (56.15 KiB) Przejrzano 19263 razy
Druga "górka"
SDC17722.JPG (63.2 KiB) Przejrzano 19263 razy
O torach równie krzywo ułożonych w 2 wymiarach lepiej przemilczeć.
SDC17725.JPG (58.24 KiB) Przejrzano 19263 razy
...a takim "berlińskim murem" zabezpiecza się kolej przed "dzikim" ale najbliższym przejściem przez tory z ul. Kamiennej na Inwalidów ! Na pohybel emerytom i działkowiczom !!!
Co do betonków vel muru berlińskiego z ostatniego zdjęcia, to w tym miejscu jest zabezpieczenie, bo na Dworcu Wschód też jest teraz remont i takie elementy postawili po obu stronach i jakieś kable widziałam. A tam gdzie na środku była wiata jest rozkopane wszystko.
A co do tego chodnika... byłam przekonana, że będzie, ale faktycznie będzie jedynie na przystanku. Popatrzyłam sobie na inne wizualizacje (link: http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... li_ej.aspx ) i na szerokość postawionych już podpór/filarów i faktycznie przejścia po całości raczej nie będzie.
Ale tak sobie myślę, że wejście na perony czy na tramwaj nie może być jedynie od strony Fordońska-Kamienna, ale też chyba od Inwalidów by zrobili... jeszcze poszperam po archiwach, może coś wykopię.
Ten brak chodnika przecież jest obliczony na konkretne przychody Z jednej strony SOKiści i policja będą wręczać mandaty za przechodzenie przez tory w niedozwolonych miejscach, z drugiej żeby dostać się na dworzec lub przemieszczać pomiędzy ogródkami działkowymi, a Fordońską/Kamienną będzie trzeba kupić bilet na tramwaj ...
Co do betonków vel muru berlińskiego z ostatniego zdjęcia, to w tym miejscu jest zabezpieczenie, bo na Dworcu Wschód też jest teraz remont i takie elementy postawili po obu stronach i jakieś kable widziałam. A tam gdzie na środku była wiata jest rozkopane wszystko.
April ...ale zabezpieczenie czego ?
Dla mnie jest to zapora uniemożliwiająca przechodzenie w tych miejscach przez tory i postawiona głównie w tym celu ! Nadmienić warto , że przy tej okazji wydłubano z torowiska skrajny tor (przy ul. Kamiennej) służący kiedyś jako bocznica rozładunkowa dla Sklejki. Nie wiem jak ten zakład będzie transportował dłużyce drewna do obróbki ? Chyba samochodami ul. Fordońską ! Super !
Załączniki
Tak wygląda ta zapora od str. ul. Inwalidów. Między nią a budynkiem nastawni był do niedawna jeszcze jeden tor.
Wracając do górek na nowej jezdni ul . Akademickiej; Pierwsza " górka " składa się z dwóch mniejszych garbów, oddalonych od siebie o ok. 100m ! Widać to brakoróbstwo dokładnie z perspektywy starego, południowego chodnika . W sumie deniwelacja tego odcinka nowej jezdni to niemal 3 wzniesienia ( jeśli nie więcej ) na odcinku ok. 800 m ! Brawo !
Inne dowody na brakoróbstwo ;
Ciekawe jak będą przebiegały odbiory tych robót i gdzie są inspektorzy drogowi !
Załączniki
SDC17761.JPG (70 KiB) Przejrzano 19188 razy
Garby w chodniku na połączeniu (tzw. nawiązaniu) części starej do nowo ułożonej jego nawierzchni.
No jak to ładnie powiedzieć: placu budowy. Dziś jechałam Kamienną i widać jak wszystko rozbebeszone w miejscu torów. Już nie ma peronu na środku. Nie wyobrażam sobie, żeby tam się ludzie mieli kręcić.