Mosty przy dawnej papierni
Re: Mosty przy dawnej papierni
Zdjęcie na pewno jest z tego miejsca. Sam się zastanawiałem co to za wieżowiec, bo rzeczywiście wygląda jakby był na terenie papierni, a nic takiego w tamtym miejscu nie pamiętam. W latach, które podałem, mieszkałem na Czyżkówku i dość często przechodziłem mostem i wzdłuż Brdy do ul. Kr. Jadwigi. Na pewno nie są z późniejszego okresu, z wcześniejszego raczej też nie.
Re: Mosty przy dawnej papierni
Krajan zrobił sporo zdjęć papierni http://opuszczonebydgoszcz.blogspot.com ... -2011.html Jest tam jeden wysoki budynek, ale nie aż taki. Ale w tamtych czasach może był też i taki wieżowiec.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Pocztówka z tematu 'Starych zdjęć', jak najbardziej tu pasująca. Na niej dawny, zapomniany most, znany tylko ze starych map, przypomnianych na poprzedniej stronie.
- Załączniki
-
- Jachcice most.JPG (62.91 KiB) Przejrzano 5649 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni
Czyli to jedyne zdjęcie starego mostu jakim dysponujemy?
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
^^^ Na to wychodzi. Zawsze coś. 

Re: Mosty przy dawnej papierni
Zdjęcie jest z okładki książki mojego kuzyna mieszkającego w latach młodości na Jachcicach. przez ten most chodził do kościoła św. A
ntoniego.
ntoniego.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
^^^ To zdjęcie o którym pisze Stanisław. Widać tu, że 'chodnik' dla pieszych był z drugiej strony balustrady. ( Lepiej to widać na zdjęciu Andrzeja na poprzedniej stronie.)
Ostatnia konstrukcja 'starego mostu', tuż przed jego rozebraniem była nieco inna. 'Chodnik' był po wewnętrznej stronie mostu. Jego żelazne boki już nie były tak samo wysokie. Czy to był ten sam most, po odchudzeniu, czy to raczej dwa inne mosty?
Ostatnia konstrukcja 'starego mostu', tuż przed jego rozebraniem była nieco inna. 'Chodnik' był po wewnętrznej stronie mostu. Jego żelazne boki już nie były tak samo wysokie. Czy to był ten sam most, po odchudzeniu, czy to raczej dwa inne mosty?
- Załączniki
-
- foto Stanisława.JPG (55.73 KiB) Przejrzano 5300 razy
-
- most.JPG (26.61 KiB) Przejrzano 5300 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Nie tak dawno pojawiły się 'wizki' nowych, poszczególnych części trasy WZ. Wśród nich jest jedna ze wschodnim, nowym mostem nad Brdą, który ma być zbudowany obok obecnego. Przypomnę że kiedyś w 'zagadkach', dałem swoje zdjęcie z odpowiednim pytaniem, które właściwie teraz, również może być jeszcze jedną taką 'wizualizacją'. 
- Załączniki
-
- wschodni most.JPG (43.37 KiB) Przejrzano 5011 razy
-
- wuzet l.JPG (44.16 KiB) Przejrzano 5011 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Jeszcze jedna mapka z zaznaczoną drogą, (przyczółkami?), sugerującą pozostałości po moście.
- Załączniki
-
- most.JPG (131.89 KiB) Przejrzano 4858 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni
Podsumowując mosty powojenne leżące w przybliżeniu w ciągu komunikacyjnym ulicy Ludwikowo, to kolejność była pewnie taka:
1.Najpierw istniała kładka (1) z której zrobiono prawdopodobnie zdjęcie do pocztówki wstawionej przez Bydziaka, na której jest most, który nie przetrwał ostatniej wojny: viewtopic.php?f=103&t=7086&start=20#p59564. Może miał też swoich poprzedników.
2.Następnie powstał most saperski z kratownicami stalowymi i wąską jezdnią z desek (2) viewtopic.php?f=103&t=7086&start=0#p55424.W czasie jego istnienia zniknęła kładka (1).W czasach gdy ja tędy jeździłem rowerem podlewać działkę koło kościoła (obecnie asfalt), czyli może ok 74-79, kładki już nie było.
3.Około 1977 tuż obok niego (mostu nr 2) saperzy zbudowali porządny most drewniany (nr 3) z dwukierunkową asfaltową jezdnią i chodnikami viewtopic.php?f=103&t=7086&start=0#p53603 . Zaraz po tym rozebrano saperski most z kratownicami stalowymi.
4.Drewniany most dotrwał od do wybudowania obecnej betonowej przeprawy (4), która jest pierwszym etapem rozwiązania docelowego na trasie W-Z. Po jej zbudowaniu czyli pewnie w 2002 roku, rozebrano most nr 3.
Zaznaczyłem to na zdjęciach posługując się skanem wstawionym w tym wątku przez Krajana. Możliwe, że kładka nr 1 była nawet dalej w prawo - na samym cyplu połączenia Kanału z Brdą.
1.Najpierw istniała kładka (1) z której zrobiono prawdopodobnie zdjęcie do pocztówki wstawionej przez Bydziaka, na której jest most, który nie przetrwał ostatniej wojny: viewtopic.php?f=103&t=7086&start=20#p59564. Może miał też swoich poprzedników.
2.Następnie powstał most saperski z kratownicami stalowymi i wąską jezdnią z desek (2) viewtopic.php?f=103&t=7086&start=0#p55424.W czasie jego istnienia zniknęła kładka (1).W czasach gdy ja tędy jeździłem rowerem podlewać działkę koło kościoła (obecnie asfalt), czyli może ok 74-79, kładki już nie było.
3.Około 1977 tuż obok niego (mostu nr 2) saperzy zbudowali porządny most drewniany (nr 3) z dwukierunkową asfaltową jezdnią i chodnikami viewtopic.php?f=103&t=7086&start=0#p53603 . Zaraz po tym rozebrano saperski most z kratownicami stalowymi.
4.Drewniany most dotrwał od do wybudowania obecnej betonowej przeprawy (4), która jest pierwszym etapem rozwiązania docelowego na trasie W-Z. Po jej zbudowaniu czyli pewnie w 2002 roku, rozebrano most nr 3.
Zaznaczyłem to na zdjęciach posługując się skanem wstawionym w tym wątku przez Krajana. Możliwe, że kładka nr 1 była nawet dalej w prawo - na samym cyplu połączenia Kanału z Brdą.
- Załączniki
-
- mosty 4.JPG (102.08 KiB) Przejrzano 4830 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 22 maja 2017, 20:37 przez Hrab, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Mosty przy dawnej papierni
Lub druga wersja z tym samym opisem 
- Załączniki
-
- mosty 4 v2.JPG (86.79 KiB) Przejrzano 4830 razy