Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy

Wszystko co związane z koleją
Awatar użytkownika
zecer
brak
Posty: 531
Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
Kontakt:

Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy

Post autor: zecer »

Ponoć były takie plany (druga połowa lat 70. ub. wieku :)) by centrum miasta połączyć z Fordonem linią "szybkiej kolei", która miała przebiegać po dawnym śladzie linii kolejowej (Kamienną). Ciekawe kiedy zarzucono ten pomysł?
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
wichura
brak
Posty: 1177
Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Lokalizacja: B-szcz

Re: Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy

Post autor: wichura »

Tego typu pomysłów było mnóstwo. Pamiętam mapki z zielonego tramwaju (czy to nie jest czasem dokładnie ten sam egzemplarz 803N, który niszczeje pod chmurką w zajezdni?), które pokazywała sieć komunikacji miejskiej przedwojennej porównanej z późniejszą (lata 60-te? bodajże), ze schematem z 1988 oraz z... planami na 2010 :):) , a na nich na sieć komunikacji tramwajowej - była naprawdę bogata... - nałożono linię metra na Fordon. Tak więc planiści uwielbiali snuć wizję. W gazetach też wielokrotnie pisano o różnego rodzaju pomysłach na wykorzystanie nieużywanej przez lata trasy Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Fordon. Od tramwaju jadącego po szlaku pociągu po stworzenie pętli kolejowej na trasie Bydgoszcz Wschód - Fordon - Nad Wisłą - Tatrzańskie - Przylesie i powrót przy Brdyujściu na starą trasę.
Zadałbym więc inne pytanie. Nie "kiedy zarzucono", a "czy w ogóle poważnie brano pod uwagę przytoczony przez Ciebie plan?"
Piszesz zaś o połączeniu centrum miasta, więc zakładam, że nie chodzi o dworzec Główny, a wprowadzenie pociągu do ścisłego centrum było o tyle nierealne, że wymagałoby olbrzymiej ilości wyburzeń.
Awatar użytkownika
zecer
brak
Posty: 531
Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
Kontakt:

Re: Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy

Post autor: zecer »

wichura pisze:Piszesz zaś o połączeniu centrum miasta, więc zakładam, że nie chodzi o dworzec Główny, a wprowadzenie pociągu do ścisłego centrum było o tyle nierealne, że wymagałoby olbrzymiej ilości wyburzeń.
Zależy co autor tego sformułowania miał na myśli pisząc "centrum". Raczej nie chodziło o utworzenie oddzielnej linii tylko jak w Gdańsku "rozszerzenie oferty przewozowej". IMHO w plany te wpisywał się "przystanek widmo" na Błoniu.
wichura pisze:Tego typu pomysłów było mnóstwo. Pamiętam mapki z zielonego tramwaju (czy to nie jest czasem dokładnie ten sam egzemplarz 803N, który niszczeje pod chmurką w zajezdni?), które pokazywała sieć komunikacji miejskiej przedwojennej porównanej z późniejszą (lata 60-te? bodajże), ze schematem z 1988 oraz z... planami na 2010 , a na nich na sieć komunikacji tramwajowej - była naprawdę bogata... - nałożono linię metra na Fordon.

wichura pisze:Zadałbym więc inne pytanie. Nie "kiedy zarzucono", a "czy w ogóle poważnie brano pod uwagę przytoczony przez Ciebie plan?"

Jakby nie patrzeć, obecny tramwaj do Fordonu i plany realizacji linii na Kujawskiej to, co prawda z jakimiś zmianami, ale ciągle jest to realizacja pomysłów "peerelowskich" urbanistów. Podobnie zresztą rzecz ma się z układem drogowym.
pozdrawiam znad kaszty

http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
ODPOWIEDZ