Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy
- zecer
- brak
- Posty: 531
- Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
- Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
- Kontakt:
Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy
Ponoć były takie plany (druga połowa lat 70. ub. wieku
) by centrum miasta połączyć z Fordonem linią "szybkiej kolei", która miała przebiegać po dawnym śladzie linii kolejowej (Kamienną). Ciekawe kiedy zarzucono ten pomysł?
pozdrawiam znad kaszty
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
Re: Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy
Tego typu pomysłów było mnóstwo. Pamiętam mapki z zielonego tramwaju (czy to nie jest czasem dokładnie ten sam egzemplarz 803N, który niszczeje pod chmurką w zajezdni?), które pokazywała sieć komunikacji miejskiej przedwojennej porównanej z późniejszą (lata 60-te? bodajże), ze schematem z 1988 oraz z... planami na 2010
, a na nich na sieć komunikacji tramwajowej - była naprawdę bogata... - nałożono linię metra na Fordon. Tak więc planiści uwielbiali snuć wizję. W gazetach też wielokrotnie pisano o różnego rodzaju pomysłach na wykorzystanie nieużywanej przez lata trasy Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Fordon. Od tramwaju jadącego po szlaku pociągu po stworzenie pętli kolejowej na trasie Bydgoszcz Wschód - Fordon - Nad Wisłą - Tatrzańskie - Przylesie i powrót przy Brdyujściu na starą trasę.
Zadałbym więc inne pytanie. Nie "kiedy zarzucono", a "czy w ogóle poważnie brano pod uwagę przytoczony przez Ciebie plan?"
Piszesz zaś o połączeniu centrum miasta, więc zakładam, że nie chodzi o dworzec Główny, a wprowadzenie pociągu do ścisłego centrum było o tyle nierealne, że wymagałoby olbrzymiej ilości wyburzeń.
Zadałbym więc inne pytanie. Nie "kiedy zarzucono", a "czy w ogóle poważnie brano pod uwagę przytoczony przez Ciebie plan?"
Piszesz zaś o połączeniu centrum miasta, więc zakładam, że nie chodzi o dworzec Główny, a wprowadzenie pociągu do ścisłego centrum było o tyle nierealne, że wymagałoby olbrzymiej ilości wyburzeń.
- zecer
- brak
- Posty: 531
- Rejestracja: poniedziałek, 25 mar 2013, 11:56
- Lokalizacja: Wtelno / Czyżkówko / Bartodzieje
- Kontakt:
Re: Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy
Zależy co autor tego sformułowania miał na myśli pisząc "centrum". Raczej nie chodziło o utworzenie oddzielnej linii tylko jak w Gdańsku "rozszerzenie oferty przewozowej". IMHO w plany te wpisywał się "przystanek widmo" na Błoniu.wichura pisze:Piszesz zaś o połączeniu centrum miasta, więc zakładam, że nie chodzi o dworzec Główny, a wprowadzenie pociągu do ścisłego centrum było o tyle nierealne, że wymagałoby olbrzymiej ilości wyburzeń.
wichura pisze:Tego typu pomysłów było mnóstwo. Pamiętam mapki z zielonego tramwaju (czy to nie jest czasem dokładnie ten sam egzemplarz 803N, który niszczeje pod chmurką w zajezdni?), które pokazywała sieć komunikacji miejskiej przedwojennej porównanej z późniejszą (lata 60-te? bodajże), ze schematem z 1988 oraz z... planami na 2010 , a na nich na sieć komunikacji tramwajowej - była naprawdę bogata... - nałożono linię metra na Fordon.
wichura pisze:Zadałbym więc inne pytanie. Nie "kiedy zarzucono", a "czy w ogóle poważnie brano pod uwagę przytoczony przez Ciebie plan?"
Jakby nie patrzeć, obecny tramwaj do Fordonu i plany realizacji linii na Kujawskiej to, co prawda z jakimiś zmianami, ale ciągle jest to realizacja pomysłów "peerelowskich" urbanistów. Podobnie zresztą rzecz ma się z układem drogowym.
pozdrawiam znad kaszty
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi
http://zecernia.com/html
...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi