
Predom - Romet
Regulamin forum
Uwaga !!! W tym dziale prezentujemy pamiątki PRLu związane z Bydgoszczą
Uwaga !!! W tym dziale prezentujemy pamiątki PRLu związane z Bydgoszczą
- Ewing
- Admin

- Posty: 6014
- Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
- Kontakt:
Re: Predom - Romet
W swoich zbiorach znalazłem poniższą plakietkę - z tego co pamiętam były rozdawane podczas zwiedzania zakładu.


-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Predom - Romet
Dwa najnowsze nabytki: kolarzówki Romet Sport




Re: Predom - Romet
Kilka moich starych fotek.
Lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.
Impreza pt. "święto roweru"
Teren parkingu przed głównym budynkiem Rometu.
Pojazdy zaprojektowane i wykonane przez uczniów Przyzakładowej Szkoły Rowerowej Romet







Lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.
Impreza pt. "święto roweru"
Teren parkingu przed głównym budynkiem Rometu.
Pojazdy zaprojektowane i wykonane przez uczniów Przyzakładowej Szkoły Rowerowej Romet







Z harcerskim pozdrowieniem
SALAMON
SALAMON
Re: Predom - Romet
Z Kalendarza Bydgoskiego.
- Załączniki
-
- Schowek01.jpg (191.3 KiB) Przejrzano 9786 razy
Re: Predom - Romet
Rower "Uniwersal" produkcji Z.R. Romet. Rower (składak) zakupiłem w salonie rowerowym przy ul. Magdzińskiego, w kwietniu 1989-go roku. Obecnie jest tam restauracja. Rower kupiłem za 69.000 ówczesnych polskich złotych. Dla przypomnienia, I-sza cena (oficjalna) samochodu Fiat 126p w 1972-gim roku, to właśnie 69.000 złotych. Po denominacji, to jest... 6,90 PLN.
- Załączniki
-
- IMG_0621.JPG (185.34 KiB) Przejrzano 9295 razy
Re: Predom - Romet
To chyba pierwszy rower treningowy wyk. w Predom - Romet. 
- Załączniki
-
- SDC17831.JPG (88.8 KiB) Przejrzano 9187 razy
-
- SDC17834.JPG (86.75 KiB) Przejrzano 9187 razy
-
- SDC17835.JPG (82.69 KiB) Przejrzano 9187 razy
Re: Predom - Romet
Trening z katalogu ROMETu
- Załączniki
-
- Trening.jpg (54.02 KiB) Przejrzano 9180 razy
-
- Trening1.jpg (84.48 KiB) Przejrzano 9180 razy
Re: Predom - Romet
dziś na takim moja mama ujeżdża w domu 
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Re: Predom - Romet
Wyposażony w prędkościomierz od Rometa - chodliwy towar w tamtych czasach.
Z harcerskim pozdrowieniem
SALAMON
SALAMON
Re: Predom - Romet
Takie cuda też mieli produkować:
- Załączniki
-
- Romet narty1.jpg (80.04 KiB) Przejrzano 8464 razy
- Maciej Kulesza
- brak
- Posty: 1434
- Rejestracja: poniedziałek, 1 cze 2009, 21:08
Re: Predom - Romet
W Zamku Topacz pod Wrocławiem znajduje się unikalna kolekcją motorowerów ROMET
http://www.muzeum.topacz.pl/

MR1 ŻAK 1960,

KOMAR 2320 1964r.

KOMARr 2

PEGAZ 1974 oraz PABEL 756 2000r.

PONY M2 1984r. Popularnie zwany "Motorynką"

STELLA 1995r.

KOMAR SPORT 1974r.

POLO M660 1976r

KADET M780 1988

KADET 1988r.

OGAR 205 1990r.

CHART 210 1990r.
Unikalna kolekcja bydgoskiej fabryki ROMET
http://www.muzeum.topacz.pl/

MR1 ŻAK 1960,

KOMAR 2320 1964r.

KOMARr 2

PEGAZ 1974 oraz PABEL 756 2000r.

PONY M2 1984r. Popularnie zwany "Motorynką"

STELLA 1995r.

KOMAR SPORT 1974r.

POLO M660 1976r

KADET M780 1988

KADET 1988r.

OGAR 205 1990r.

CHART 210 1990r.
Unikalna kolekcja bydgoskiej fabryki ROMET
Re: Predom - Romet
W temacie Rometa zaprezentuję trzy nowsze prototypy Bydgoskiej fabryki.
1. Motorynka
Projekt miał na celu unowocześnienie popularnej motorynki. Zbiornik paliwa zastąpiła rama motorynki. Sama rama powstała przez zespawanie dwóch połówek rur, a następnie oszlifowanie spawów. Dzięki temu możemy mieć wrażenie, że rama, to jedna długa rura. Prototyp ten ma zastosowany patent na otwierane siodełko. Motorynka nie weszła do produkcji, ponieważ była zbyt niska, a koszty produkcji byłyby zbyt wysokie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xm4Zn6IOJu4
2. Komar 2375
Prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji. Zastosowano w nim nową ramę, która składała się z dwóch połączonych ze sobą części. Siedzenie pochodzi z Jawy Kaczki, mocowanie pompki zostało umieszczone pod siedzeniem, dodany został plastik ozdobny na ramie. Prototyp nie wszedł do produkcji ze względu na zbyt wysokie koszty produkcji.

3. Lekki Motocykl Romet LM1
Otóż prototypowy w tym modelu jest tylko przód, reszta to składak. Zastosowano tutaj prototypowy przedni widelec wraz z półkami. Dzięki temu możemy regulować wysokość lampy przedniej (normalnie mocowanie jest zespawane z widelcem), możemy też całkowicie rozebrać lagi (normalnie lagi są zespawane z półką dolną). Skok zawieszenia wynosi około 9 cm. Kierownica nie posiada frezu do regulacji. Na kierownicy są inne gumy. Manetka gazu nie wraca do pozycji wyjściowej po jej puszczeniu (działa jak tempomat). Ten Komar, to jedyny jeżdżący prototyp po Bydgoszczy.

https://www.youtube.com/watch?v=oMHFv_jQOXM
Ogólnie, to konstruktor z Rometu mówił, że chciano skonstruować skuter, lecz był zbyt trudny technologicznie w produkcji.
Chciałbym się Was zapytać, czy wiecie coś na temat Wyścigowych Komarów? Wyścigi odbywały się na Alejach Mickiewicza w Bydgoszczy w latach 70-80.
PS. Postaram się być na otwarciu Ikei, by popierdzieć Komarem. Specjalnie zaleję go mieszanką 1:20
1. Motorynka
Projekt miał na celu unowocześnienie popularnej motorynki. Zbiornik paliwa zastąpiła rama motorynki. Sama rama powstała przez zespawanie dwóch połówek rur, a następnie oszlifowanie spawów. Dzięki temu możemy mieć wrażenie, że rama, to jedna długa rura. Prototyp ten ma zastosowany patent na otwierane siodełko. Motorynka nie weszła do produkcji, ponieważ była zbyt niska, a koszty produkcji byłyby zbyt wysokie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xm4Zn6IOJu4
2. Komar 2375
Prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji. Zastosowano w nim nową ramę, która składała się z dwóch połączonych ze sobą części. Siedzenie pochodzi z Jawy Kaczki, mocowanie pompki zostało umieszczone pod siedzeniem, dodany został plastik ozdobny na ramie. Prototyp nie wszedł do produkcji ze względu na zbyt wysokie koszty produkcji.

3. Lekki Motocykl Romet LM1
Otóż prototypowy w tym modelu jest tylko przód, reszta to składak. Zastosowano tutaj prototypowy przedni widelec wraz z półkami. Dzięki temu możemy regulować wysokość lampy przedniej (normalnie mocowanie jest zespawane z widelcem), możemy też całkowicie rozebrać lagi (normalnie lagi są zespawane z półką dolną). Skok zawieszenia wynosi około 9 cm. Kierownica nie posiada frezu do regulacji. Na kierownicy są inne gumy. Manetka gazu nie wraca do pozycji wyjściowej po jej puszczeniu (działa jak tempomat). Ten Komar, to jedyny jeżdżący prototyp po Bydgoszczy.

https://www.youtube.com/watch?v=oMHFv_jQOXM
Ogólnie, to konstruktor z Rometu mówił, że chciano skonstruować skuter, lecz był zbyt trudny technologicznie w produkcji.
Chciałbym się Was zapytać, czy wiecie coś na temat Wyścigowych Komarów? Wyścigi odbywały się na Alejach Mickiewicza w Bydgoszczy w latach 70-80.
PS. Postaram się być na otwarciu Ikei, by popierdzieć Komarem. Specjalnie zaleję go mieszanką 1:20
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Predom - Romet
Mateo95 pisze:
Chciałbym się Was zapytać, czy wiecie coś na temat Wyścigowych Komarów? Wyścigi odbywały się na Alejach Mickiewicza w Bydgoszczy w latach 70-80.
PS. Postaram się być na otwarciu Ikei, by popierdzieć Komarem. Specjalnie zaleję go mieszanką 1:20
Pamiętam jakieś rozmowy z kolegami, w tamtych latach, o wyścigowych Komarach. Kończyły się śmiechem, bo to wszystko wyglądało na żart. A tu i ty o tym piszesz i wcześniej, na siódmym zdjęciu Macieja, również widać 'wyścigowego Komara'.(Komar sport)
W 'programie' otwarcia Ikei, ma być jakaś 'artystyczna część historyczna', nawiązująca do dawnej fabryki rowerów
- krzysztof drozdowski
- brak
- Posty: 545
- Rejestracja: niedziela, 29 mar 2009, 00:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Predom - Romet
60 lat Zakładów Rowerowych Romet 1924-1984.
Szukam takiej książeczki. Czy ktoś z forumowiczów może ją posiadać?
Szukam takiej książeczki. Czy ktoś z forumowiczów może ją posiadać?




