Bydgoszcz Główna

Wszystko co związane z koleją
Awatar użytkownika
salamon
brak
Posty: 1078
Rejestracja: sobota, 4 kwie 2009, 23:00

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: salamon »

No...
Autosana nie będzie ;-)
Z harcerskim pozdrowieniem
SALAMON
Awatar użytkownika
bunkier
brak
Posty: 5306
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: bunkier »

No i wybrali:
http://zyciebydgoszczy.pl/20130813816/p ... cji-dworca
Jak zwykle urzędasy wiedzą najlepiej. Może by tak spytali mieszkańców Bydgoszczy o zdanie.

Po co nam taki "wypasiony" dworzec jak wiadomo że PKP stacza się na bocznicę. U nas wystarczyła by budka z biletami.
Awatar użytkownika
andant
brak
Posty: 406
Rejestracja: środa, 11 lis 2009, 22:37

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: andant »

raczej automat, albo apka na smartfona ;-)
"Cudze wiedzieć rzeczy ciekawość jest, a swoje potrzeba"
Andrzej Maksymilian Fredro
Awatar użytkownika
Ewing
Admin
Admin
Posty: 6014
Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Kontakt:

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: Ewing »

Tak więc niedługo pociągi będą zatrzymywały się na stacji Bydgoszcz-Żelazko :(
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: GrapHite »

a mi się akurat najbardziej ta opcja podoba, w końcu będzie widać budynek pomiędzy peronami
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Awatar użytkownika
seth
brak
Posty: 2097
Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: seth »

W załączeniu do dyskusji plan dworca z roku ??? Nie wiem. Wygląda na lata 70/80-te XIX wieku. Mapa nie jest datowana.
Załączniki
CAM00480.jpg
CAM00480.jpg (97.38 KiB) Przejrzano 11086 razy
CAM00479.jpg
CAM00479.jpg (87.83 KiB) Przejrzano 11086 razy
escobar
brak
Posty: 113
Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: escobar »

Zawsze można tak:
- skromnie (kryzysowe lata mamy :):))
- jest Autosan :):)
- łatwe dojście z dworca do głównej ulicy
- bez żadnych fajerwerk i futurystycznych aranżacji
Załączniki
bydgoszcz głowna 2014.jpg
bydgoszcz głowna 2014.jpg (109.62 KiB) Przejrzano 11060 razy
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: BYDZIAK 1958 »

^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. :D

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?
Awatar użytkownika
Ewing
Admin
Admin
Posty: 6014
Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Kontakt:

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: Ewing »

Za jakiś czas zaprosimy go do Bydgoszczy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=xB974isJSzY
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: GrapHite »

BYDZIAK 1958 pisze:^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. :D

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?


ja nie widziałem innych wizualizacji po za tymi znanymi
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: BYDZIAK 1958 »

Natrafiłem na takie zdjęcie, z lat bodaj siedemdziesiątych XXw. Na naszej kolei, to był schyłek 'wieku pary'. Po lewej stronie kadru, w oddali, widać niebieską budkę dźwigu przy składowisku węgla do parowozów. Tor, po którym tam podjeżdżał parowóz, był położony spadziście i we właściwym miejscu załadunku węglem lokomotywa wraz z tendrem była do połowy pod poziomem terenu. Rozwiązanie to ułatwiało sam załadunek węgla i jego obserwację tej czynności, operatorowi w budce dźwigu.
Załączniki
Tr 203.JPG
Tr 203.JPG (57.63 KiB) Przejrzano 10932 razy
WDW
brak
Posty: 491
Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: WDW »

Pierwsze primo - lata siedemdziesiąte w Polsce to epoka pary w pełni. Co więcej, w pierwszej połowie lat 80tych parowozy powróciły na wiele linii obsługiwanych wcześniej przez trakcję spalinową, wiadomo problemy z ropą i awaryjnym taborem. Schyłek to końcówka lat osiemdziesiątych, ostatnie rozkładowe pociągi prowadzone parowozem to pierwsza połowa lat 90tych (poza Wolsztynem oczywiście). W latach 1990-1991 wskutek ostrej zimy przywrócono np. do ruchu niektóre już odstawione w zapas kopciuchy.
W latach siedemdziesiątych w zasadzie wycofano parowozy serii przedwojennych, ale w powszechnym użyciu jeszcze przez kilkanaście lat zostały serie wojenne i powojenne.
Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.
Situation Normal All F....... Up
Awatar użytkownika
bunkier
brak
Posty: 5306
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: bunkier »

Tak trochę w temacie i nie w temacie :D
Moje prywatne nawęglanie :D
Załączniki
Nawęglanie.jpg
Nawęglanie.jpg (43.08 KiB) Przejrzano 10917 razy
jaras
BSMZ Bunkier
Posty: 2965
Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: jaras »

WDW pisze:Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.

Pamiętam doskonale te urządzenie i miejsce gdzie to było.
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: BYDZIAK 1958 »

WDW pisze:(...)
Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.


Wydawało mi się że 'ten z niebieska budką', brał w tym nawęglaniu udział. Choćby pośrednio, przez sypanie węgla do tych wózków (o których nie wspomniałem, bo zapomniałem) :mrgreen:

bunkier pisze:Tak trochę w temacie i nie w temacie :D
Moje prywatne nawęglanie :D


Całą moja makietę przekazałem w inne ręce. Ale mam wciąż do TT-tki sentyment. :za
WDW
brak
Posty: 491
Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: WDW »

Bydziaku, węgiel na wózki trafiał z reguły z zasobnika zsypowego (były różne konstrukcje, od typowych "lejków", po pudła skasowanych talbotów), czasem taśmociągiem prosto z zasieku (obecnie widać taki układ w Wolsztynie), czasem też ręcznie ładowano wózki łopatami. Wózek z węglem był wpychany po szynach pod żuraw stacjonarny, który widać na zdjęciu i podpinany pod pałąk. Taki żuraw stacjonarny nie mógł "sam sobie" napełnić wózków węglem, to zwykły dźwig :)
Może Jaras napisze coś na temat pomostu do nawęglania? Tam raczej też trafiały wózki napełnione węglem w sposób powyższy.
Situation Normal All F....... Up
Awatar użytkownika
BYDZIAK 1958
brak
Posty: 7172
Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: BYDZIAK 1958 »

^^^ W takim razie do czego służył tam ten 'dźwig', który swe pole działania miał w promieniu sięgającym tory? :shock:
Bunkrowi dał radę nawęglać parowozy TT-tki... :D
jaras
BSMZ Bunkier
Posty: 2965
Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: jaras »

W Bydgoszczy węgiel do wózków ładowany był ładowaczem takim podobnym do dżwigu,następnie wózek z węglem trafiał na pomost gdzie zsypywano go do tendra parowozu.
Załączniki
wąwóz do nawęglania
wąwóz do nawęglania
DSC03977.JPG (102.55 KiB) Przejrzano 10756 razy
tutaj był widać naocznie zagłębienie
tutaj był widać naocznie zagłębienie
DSC03903.JPG (192.65 KiB) Przejrzano 10756 razy
Awatar użytkownika
GrapHite
BSMZ Bunkier
Posty: 6984
Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: GrapHite »

tutaj był widać naocznie zagłębienie


? :? a po Polsku? :D
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown
jaras
BSMZ Bunkier
Posty: 2965
Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY

Re: Bydgoszcz Główna

Post autor: jaras »

Drugie zdjęcie pokazuje miejsce gdzie był wąwóz do nawęglania.
ODPOWIEDZ